ارتباط بین mobile-first indexing وسئو سایت

mobile-first indexing

تاریخچه اخیر به روز رسانی الگوریتم “موبایل اول” تاریخ شلوغی است. در چند سال گذشته، گوگل تلاشی عمدی انجام داده است تا نه تنها نتایج جستجوی دقیق‌تری را برای پرسش‌های مطرح شده در دستگاه‌های تلفن همراه ارائه دهد، بلکه رتبه‌بندی‌هایی را نیز بر اساس اینکه کدام وب‌سایت‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه بهترین عملکرد را دارند، اولویت‌بندی کند.

 

ما در سال 2015 Mobilegeddon را داشتیم، زمانی که Google دوستی تلفن همراه را عاملی برای رتبه بندی در نتایج جستجو قرار داد. ما در سال 2018 به‌روزرسانی سرعت را داشتیم، زمانی که سرعت موبایل به یک فاکتور رتبه‌بندی تبدیل شد. و در بهار امسال، به‌روزرسانی تجربه صفحه منتشر می‌شود و به دلیل استفاده از موبایل، ثبات و تعامل سیگنال‌های رتبه‌بندی حیاتی است (اطلاعات بیشتر در مورد Core Web Vitals در اینجا).

 

همچنین برای بهار امسال، تکمیل طرح گوگل برای تغییر همه سایت‌های موجود در وب به فهرست‌سازی اول تلفن همراه است.

 

google mobile-first indexing—دست نگه داشتن آیفون

اما دقیقاً نمایه سازی موبایل اول چیست؟ و چه تفاوتی با (یا مربوط به) برخی از این به‌روزرسانی‌های الگوریتم دیگر که Google در گذشته راه‌اندازی کرده است، چیست؟ و چگونه می توانید مطمئن شوید که سایت شما برای تغییر آماده است؟ در این پست، ما یک پرایمر عمیق در مورد نمایه سازی موبایل اول ارائه می دهیم، شامل چیستی، معنای آن و پنج مرحله ای که می توانید (و باید) برای بهینه سازی سایت خود برای آن انجام دهید. اما ابتدا به این سوال فوری پاسخ می دهیم:

 

به روز رسانی اولین موبایل چه زمانی انجام می شود؟

در مارس 2020، گوگل اعلام کرد که به طور رسمی همه سایت‌های وب را به فهرست‌بندی اول موبایل منتقل می‌کند. تاریخ تکمیل پیش بینی شده به دلیل COVID-19 کمی تغییر کرده است (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد)، اما آخرین پیش بینی برای مارس 2021 بود، و به نظر می رسد که گوگل در واقع به خط پایان نزدیک می شود. خود سوئیچ نیازی به هیچ اقدامی از جانب شما ندارد، اما مراحلی وجود دارد که می توانید (و باید) انجام دهید تا مطمئن شوید وب سایت شما برای این الگوریتم بهینه شده است. قبل از پرداختن به این مراحل، اجازه دهید کمی عمیق‌تر در ابتدا به موبایل و جزئیات این ابتکار بپردازیم.

 

نمایه سازی موبایل اول چیست؟

نمایه سازی موبایل اول به این معنی است که در آینده، گوگل عمدتاً از نسخه موبایل محتوای سایت شما برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند. در اینجا آنچه گوگل در اسنادی که باید در مورد این موضوع خوانده شود، می گوید:

 

از لحاظ تاریخی، این فهرست در درجه اول از نسخه دسکتاپ محتوای یک صفحه هنگام ارزیابی ارتباط یک صفحه با درخواست کاربر استفاده می کرد. از آنجایی که اکثر کاربران اکنون با یک دستگاه تلفن همراه به جستجوی گوگل دسترسی دارند، Googlebot در وهله اول صفحات را با عامل گوشی هوشمند در آینده می خزند و فهرست می کند.

 

تاریخ اصلی که در آن وب‌سایت‌های جدید، به‌طور پیش‌فرض، بر اساس اولین تلفن همراه ایندکس می‌شوند، 1 ژوئیه 2019 بود. وب‌سایت‌هایی که قبل از آن تاریخ ایجاد شده‌اند، هنگامی که سایت‌هایشان به طور رسمی تغییر می‌کند، از طریق «کنسول جستجو» مطلع می‌شوند.

 

سپس، در مارس 2020، گوگل اعلام کرد که قصد دارد در سپتامبر تمام وب‌سایت‌ها را به‌صورت رسمی به فهرست‌بندی موبایل اول منتقل کند.[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]توئیت کنسول جستجوی گوگل اعلامیه نمایه سازی موبایل اول

این تا زمانی بود که کووید-19 اتفاق افتاد، و ضرب‌الاجل آن را به مارس 2021 عقب انداخت.

 

30 درصد آخر چطور؟ خوب، آنها تقریباً تمام شده اند، و اواخر این ماه از جان مولر از گوگل شنیدیم که این فرآیند به زودی به پایان خواهد رسید:

 

ما ضرب الاجل داریم… برای ماه مارس تعیین شده است. من فکر می کنم برخی از جزئیات فنی با آخرین سایت هایی که در حال کار هستیم وجود دارد. بنابراین ما می توانیم آنها را به روشی بهینه تغییر دهیم. اما در یک نقطه، آن را فقط تغییر خواهد داد. اگر هنوز در ماه مارس باشد یا شاید در آوریل یا شاید حتی در ماه مه به پایان برسد، نمی دانم. اما ما قصد داریم همه این سایت‌ها را تغییر دهیم و اگر سایت شما آماده باشد، این اتفاق خواهد افتاد.»

 

پس خبر خوب این است که دیگر لازم نیست نگران این باشید که آیا سایت شما بر اساس موبایل اول ایندکس می شود یا خیر. به احتمال زیاد، در حال حاضر است. و اگر اینطور نیست، به زودی خواهد بود.

 

با این حال، باید نگران این باشید که آیا سایت شما برای طراحی سایت اصفهان ایندکس شدن بر اساس موبایل اول بهینه شده است یا خیر. بیایید کمی در مورد برخی از اقداماتی که اکنون می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای ایندکس اول موبایل بهینه شده است صحبت کنیم.

 

چگونه برای نمایه سازی موبایل اول بهینه سازی کنم؟

Google توصیه می‌کند برای اطمینان از بهینه‌سازی سایت شما برای نمایه‌سازی اول موبایل، چند قدم بردارید. در اینجا برخی از مهمترین آنها آورده شده است.

 

  1. مطمئن شوید که Googlebot می تواند به محتوای شما دسترسی داشته باشد و آن را ارائه دهد

برای این مرحله باید از چند نکته مطمئن شوید:

 

اینکه از متا تگ های یکسانی برای خزیدن هر دو نسخه سایت شما استفاده می شود. این تنظیم پیش‌فرض در اکثر وب‌سایت‌ها است، بنابراین، مگر اینکه شما یا یک توسعه‌دهنده عمداً آن را پیکربندی دیگری انجام داده باشید، نباید زیاد نگران این مورد باشید.

که گوگل می تواند هر محتوایی را که با تنبلی بارگذاری می شود ببیند.

اینکه شما URL های خاصی را با دستور غیر مجاز مسدود نمی کنید.

  1. مطمئن شوید که محتوا در دسکتاپ و موبایل یکسان است

سایت موبایل شما باید محتوایی مشابه سایت دسکتاپ شما داشته باشد. گوگل در اینجا هشدار می دهد که اگر عمداً محتوای کمتری در یک صفحه موبایل نسبت به یک صفحه داشته باشید

صفحه esktop، باید پیش‌بینی کنید که وقتی آن صفحه ایندکس می‌شود مقداری از ترافیک را از دست بدهید.[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]یکی از نکات خاصی که گوگل در اینجا ارائه می دهد این است که مطمئن شود سرصفحه های سایت موبایل شما با سایت دسکتاپ شما مطابقت دارند.

 

  1. داده های ساخت یافته خود را بررسی کنید

اگر داده های ساختاری در سایت خود دارید، مطمئن شوید سئو سایت اصفهان که در هر دو نسخه سایت شما وجود دارد. بررسی کنید که از URL های صحیح در داده های ساخت یافته استفاده می کنید. اگر از Data Highlighter استفاده می کنید، آن را در سایت تلفن همراه خود آموزش دهید.

 

google mobile-first indexing—نمونه هایی از داده های ساخت یافته

  1. توصیه های اضافی گوگل را دنبال کنید

در اینجا برخی از نکات دیگری که گوگل برای بهینه سازی موبایل اول توصیه می کند آورده شده است:

 

ابرداده های مشابهی را در هر دو نسخه سایت خود قرار دهید.

هنگام نمایش تبلیغات در دستگاه های تلفن همراه از استاندارد تبلیغات بهتر پیروی کنید.

مطمئن شوید که تصاویر موجود در سایت تلفن همراه شما از بهترین شیوه های سئوی تصویر پیروی می کنند.

google mobile-first indexing — اسکرین شات که توصیه های SEO تصویر را نشان می دهد

مطمئن شوید که ویدیوهای سایت تلفن همراه شما از بهترین شیوه های ویدیو پیروی می کنند.

اگر سایت شما URL های جداگانه ای برای نسخه های دسکتاپ و موبایل یک صفحه دارد، مطمئن شوید که آن صفحات را در کنسول جستجو تأیید کرده اید و مطمئن شوید که URL ها تکه تکه نشده اند.

  1. از خطاهای موبایل مطلع باشید

گوگل از شما انتظار ندارد در یک نگاه بدانید که برای چند مورد از عوامل فوق بهینه سازی کرده اید. آنها از شما انتظار دارند که به طور منظم کنسول جستجو را برای خطاهای تلفن همراه بررسی کنید، و با حسن نیت تلاش کنید تا این خطاها را هنگامی که ظاهر می شوند برطرف کنید.

 

برای انجام این کار، ابتدا باید سایت خود را در کنسول جستجو ادعا کنید و یک نقشه سایت ارسال کنید.

 

google mobile-first indexing — زبانه نقشه سایت جدید را اضافه کنید

 

 

پس از انجام این کار، می‌توانید از گزارش‌های پوشش و قابلیت استفاده از تلفن همراه برای تعیین خطاهایی که ممکن است بر عملکرد تلفن همراه تأثیر بگذارند استفاده کنید:

 

google mobile-first indexing—برگه های پوشش و قابلیت استفاده در کنسول جستجوی گوگل

شما همچنین می توانید مرحله اضافی استخدام یک متخصص یا کارشناسان (مانند کارشناسان در LOCALiQ) را برای اجرای ممیزی فنی سئو سایت خود بردارید. انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند تا از سایر کاستی‌هایی که ممکن است سایت شما را[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]متوقف می‌کنند کنترل کنید: مواردی مانند صفحات یتیم، تگ‌های متا از دست رفته، داده‌های ساختاریافته، تصاویر بزرگ، مشکلات کیفیت صفحه و موارد دیگر.

 

آیا سایت شما برای نمایه سازی موبایل اول بهینه شده است؟

اگر مطمئن نیستید که سایت شما برای ایندکس اول موبایل آماده است یا نه، قدم مهمی برداشته اید که اکثر صاحبان سایت از دست می دهند – شما عمدا به این فکر می کنید که چگونه گوگل وب سایت شما را مشاهده و ایندکس می کند!

 

دستورالعمل‌های بالا را که در بالا ذکر شد دنبال کنید، در وضعیت خوبی خواهید بود. برای تازه کردن حافظه، آنها عبارتند از:

 

 

 

مطمئن شوید که Googlebot می تواند به محتوای شما دسترسی داشته باشد و آن را ارائه دهد.

مطمئن شوید که محتوا در دسکتاپ و موبایل یکسان است.

داده های ساخت یافته خود را بررسی کنید.

توصیه های گوگل را دنبال کنید.

در صدر خطاهای تلفن همراه باشید.

وقتی همه چیز شکست بخورد، محتوای عالی همچنان برنده می شود. بنابراین اگر هنوز در مورد عملکرد سئو شک دارید، محتوای سایت خود را از نزدیک بررسی کنید و در مورد اینکه آیا نیازهای مخاطبان شما را برآورده می کند یا خیر صحبتی صادقانه داشته باشید.

 

و البته، اگر می خواهید یک جفت چشم متخصص دیگر در سایت خود حضور داشته باشد، در تماس با کارشناسان سئو در LOCALiQ تردید نکنید.

0