11 مورد از رایج ترین کلاهبرداری های سئو

متأسفانه، بسیاری از این بازی ها کلاهبرداری هستند. خوشبختانه، راه هایی برای شناسایی رایج ترین کلاهبرداری های سئو و نکات ساده برای جلوگیری از آنها وجود دارد.

کلاهبرداری شماره 1. رتبه بندی صفحه 1 گوگل تضمین شده است

این محبوب‌ترین کلاهبرداری است، احتمالاً به این دلیل که هر صاحب کسب‌وکاری می‌خواهد برای کلمات کلیدی خود در رتبه 1 قرار گیرد و بیشتر آنها دوست ندارند که این کار ممکن نباشد.بیانیه گوگل در مورد این کلاهبرداری ساده است.طراحی سایت اصفهان گوگل هرگز جایگاه برتر در نتایج جستجو یا AdWords را تضمین نمی کند. مراقب هر شرکتی باشید که این نوع وعده ها را می دهد.»مگر اینکه کلمات کلیدی جاه و کم حجم را هدف قرار دهید، رقابت برای کلمات کلیدی وب سایت شما شدید خواهد بود.رقبای شما یک شبه به صفحه اول نرسیدند. در عوض، آنها چند صد میلیون تومان در ماه برای سئو یا خدمات بازاریابی خرج می کنند و سال هاست که این کار را کرده اند.میانگین ماهانه نگهدارنده سئو بین 10000 تا 30000 هزار تومان در ماه هزینه دارد. با در نظر گرفتن رقم پایین 1500 هزار تومان در ماه و ضرب در 12 ماه مجموعاً به 18000 میلیون تومان در سال می رسد. آن را در سه سال خدمات سئو ضرب کنید، در مجموع 54000 میلیون تومان خرج می کنید.اگر اکنون می‌خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید، نه تنها سال‌ها از آنها عقب هستید، بلکه آنها احتمالاً بیش از 5000000 میلیون تومان در طول سال‌ها برای به دست آوردن و تضمین رتبه‌های خود هزینه کرده‌اند.اگر یک شرکت سئو ماهانه 100 تومان یا ماهیانه 250 هزار تومان پیشنهاد ویژه و بدون ریسک ارائه دهد، که به احتمال زیاد شامل «رتبه بندی صفحه 1 تضمین شده» است، تقریباً به طور قطع یک کلاهبرداری است. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که با یک بسته سئوی ماهانه 250 هزار تومانی از رقبای خود پیشی بگیرید، و هرگز نباید به این طرح رایج یا هر طرحی مانند آن اعتماد کنید.

کلاهبرداری شماره 2. “ما رازهای سئو را بلدیم”

هیچ رازی وجود ندارد.در حالی که هیچ کس نمی تواند ادعا کند که تمام جنبه های الگوریتم گوگل را به طور کامل درک می کند – حتی گوگل – تکنیک ها و بهترین روش های اثبات شده برای رتبه بندی خوب وجود دارد.اگر شرکت نتواند یا نتواند فرآیندهای خود را تشریح کند یا به شما بگوید  سئو سایت اصفهان دقیقاً چه کاری انجام می دهد، به احتمال زیاد آنها اصلاً هیچ کاری انجام نمی دهند – یا حتی بدتر – آنها از تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کنند که تأثیر منفی خواهد داشت. در رتبه بندی شما گوگل شما را در قبال تصمیمات سئوی خود مسئول می‌داند و می‌گوید: «در نهایت، شما مسئول اقدامات هر شرکتی هستید که استخدام می‌کنید، بنابراین بهتر است مطمئن شوید که دقیقاً می‌دانید چگونه قصد «کمک» به شما را دارند.

کلاهبرداری شماره 3. ایمیل های ناخواسته یا فرم های تماس

تقریباً تمام ایمیل‌های ناخواسته یا فرم‌های تماس از طریق وب‌سایت شما که خدمات سئو ارائه می‌دهند باید نادیده گرفته شوند.اگر فعالانه به دنبال شخص یا شرکتی نبوده اید، احتمالاً بخشی از یک لیست ایمیل عظیمی هستید که به صورت خودکار تولید می شود. ربات ها و اسکرپرها آدرس های ایمیل را جمع آوری می کنند و به طور خودکار فرم های تماس را در وب سایت ها پر می کنند. دخالت واقعی انسان در این ارتباطات اولیه نادر است.علاوه بر این، این ایمیل‌های هرزنامه معمولاً زمانی در صندوق ورودی شما جمع می‌شوند که وب‌سایت شما شروع به رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو می‌کند – نشانه‌ای از اینکه کمپین سئوی شرکت بازاریابی فعلی شما نتایجی را ایجاد می‌کند. برای محافظت از وب سایت خود (و صندوق ورودی خود) در برابر این هرزنامه، سعی کنید یک reCAPTCHA به فرم های خود اضافه کنید.

کلاهبرداری شماره 4. “ما کسی را می شناسیم که در گوگل کار می کند”

 

یک شرکت می تواند یک مشارکت گوگل برای تبلیغات گوگل داشته باشد، اما نه برای سئو. برای واجد شرایط بودن به عنوان Google Partner، باید یک نمایه شرکت Partners ایجاد و تکمیل کنید، گواهی تبلیغات Google را بگذرانید، و الزامات هزینه و عملکرد خاصی را برآورده کنید.به شرکت هایی که Google Partners هستند یک نماینده حساب اختصاص داده می شود. این کارمندان Google عناوینی مانند «مدیر توسعه آژانس» یا «استراتژی حساب آژانس» دارند. این بدان معنا نیست که همانطور که برخی از شرکت‌ها ادعا می‌کنند با Google “رابطه ویژه” دارید و به اطلاعات داخلی در مورد نحوه عملکرد الگوریتم دسترسی ندارید. همچنین هیچ گونه مزایای رتبه بندی دریافت نمی کنید.کارمند Google کم و بیش یک مدیر حساب است که برای کمک به شما در فروش تبلیغات بیشتر حضور دارد. این همکاری ربطی به سئو ندارد. در واقع، گوگل در حال حاضر هیچ گواهینامه ای برای سئو ندارد و صراحتاً هیچ شرکتی را تایید نمی کند.

 

کلاهبرداری شماره 5. “شما روزانه بیش از 1000 بازدید کننده برای وب سایت خود خواهید داشت!”

اگر به طور منظم فرم‌های تماس وب‌سایت خود را بررسی می‌کنید، احتمالاً متوجه پیشنهادهایی برای دریافت 500، 1000 یا بیشتر «بازدیدکنندگان هدف» در روز به وب‌سایت خود شده‌اید. این پیشنهاد حتی ممکن است شامل یک پیشنهاد آزمایشی 30 روزه رایگان نیز باشد.گرفتار این کلاهبرداری نشوید. به احتمال زیاد، این “بازدید کنندگان هدف” چیزی بیش از ترافیک ربات نیستند. ترافیک به خودی خود فقط یک معیار بیهوده است، تبدیل شما در نتیجه این ترافیک افزایش نخواهد یافت.ترافیک ربات همچنین داده‌های Google Analytics شما را اشتباه تعبیر می‌کند و فیلتر کردن داده‌های بد پس از آن می‌تواند دردسرساز باشد. بهتر است که این پیشنهادات را نادیده بگیرید

 

کلاهبرداری شماره 6. “ما لینک بیلدینگ فوری ایجاد می کنیم”

کلاهبرداران پیوند پیشنهاد می کنند صدها یا حتی هزاران پیوند را یک شبه به وب سایت شما ایجاد کنند، همراه با وعده غیرواقعی این پیوندها که رتبه شما را بهبود می بخشد. با این حال، کیفیت لینک ها در الگوریتم گوگل مهم است.یک لینک با کیفیت مربوط به وب سایت شما است و از یک منبع قابل اعتماد می آید. یک لینک با کیفیت پولی پرداخت نمی شود یا به راحتی به دست می آید. اگر وب سایت شما هزاران لینک با کیفیت پایین را یک شبه از سایت های با کیفیت پایین دریافت کند، به نظر می رسد که در حال تلاش برای دستکاری در رتبه بندی هستید.گوگل از زمانی که مردم سعی می‌کنند با سیستم بازی کنند، خوشش نمی‌آید و در تشخیص لینک‌های غیرطبیعی بسیار خوب عمل کرده است. الگوریتم پنگوئن گوگل خیلی سریع به این تاکتیک می‌پردازد و ارزش همه آن لینک‌ها را کاهش می‌دهد. در واقع، گوگل ممکن است حتی یک جریمه دستی برای وب سایت شما اعمال کند. به ما اعتماد کنید، شما نمی خواهید این اتفاق بیفتد.نه تنها پول خود را برای پیوندهای بی ارزش هدر خواهید داد، بلکه باید پول بیشتری را برای استخدام شخصی برای اصلاح نمایه لینک وب سایت خود و حذف جریمه دستی خرج کنید.

 

شبکه های وبلاگ خصوصی (همچنین به عنوان PBN شناخته می شوند) نمونه ای از تاکتیک های محبوب ایجاد لینک کلاه سیاه هستند. یک شبکه وبلاگ خصوصی مجموعه ای از وب سایت های محتوای نازک است که معمولاً هیچ ارزشی برای کاربران ایجاد نمی کند. تنها هدف آنها ایجاد پیوندهایی است که به سایت هایی که در آنها کسب درآمد می کنید اشاره می کند.این تاکتیک ممکن است در ابتدا جذاب به نظر برسد زیرا در واقع برخی از شبکه های وبلاگ خصوصی با کیفیت در حال حاضر تحت رادار گوگل فعال هستند. اما مراقب باشید، این تاکتیک برخلاف دستورالعمل‌های وب‌مستر گوگل است و گوگل بر اساس آن عمل خواهد کرد.اگر افراد یا شرکت‌ها آشکارا PBN خود را تبلیغ می‌کنند و هر کسی می‌تواند به این شبکه‌ها دسترسی پیدا کند، به احتمال زیاد تحت رادار گوگل کار نمی‌کند. احتمالاً گوگل قبلاً در مورد این شبکه اطلاعاتی پیدا کرده و همه پیوندها را ب ارزشکرده و وب سایت های مرتبط با آن را از فهرست خارج کرده است. اما، شرکتی که مالک PBN است اهمیتی نمی دهد که این اتفاق بیفتد. آنها به ارائه خدمات بی ارزش به هر کسی که مایل به پرداخت هزینه باشد، ادامه خواهند داد.

کلاهبرداری شماره 7. “ما وب سایت شما را به صدها موتور جستجو ارسال می کنیم”

اگر تا به حال این “پیشنهاد” را دریافت کرده باشید و به لیست موتورهای جستجویی که ادعا می کنند وب سایت شما را به آنها ارسال می کنند با دقت نگاه کرده باشید (اگر حتی آن را شامل شود) احتمالاً خواهید دید که بسیاری از موارد ذکر شده جعلی هستند یا وجود نداشته اند. برای سالها. موتور جستجو وجود دارد که بیش از 95 درصد از سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داده اند: گوگل، بینگ و یاهو. صدها موتور جستجوی دیگر تقریباً چندان مهم نیستند.

 

کلاهبرداری شماره 8. شرکت های طراحی و توسعه وب ارائه دهنده خدمات سئو

به نظر می رسد که هر شرکت بازاریابی آنلاین برخی از خدمات SEO را در حال حاضر ارائه می دهد – حتی GoDaddy!مراقب این نوع شرکت‌ها باشید، مخصوصاً اگر آنها را جستجو کنید و حتی یک نفر را در کارمندان خود ندارند که به طور خاص به سئو اختصاص داده شده باشد.بسیاری از این شرکت ها احتمالاً درک محدود یا اولیه ای از نحوه عملکرد SEO دارند و آن را با بسته خدمات خود برای رقابتی ماندن ترکیب می کنند.اشتباه نکنید، اگر فردی متخصص در سئو را استخدام کرده باشید، کیفیت خدمات سئو را به همان اندازه دریافت نمی کنید.

 

 

 

کلاهبرداری شماره 9. خدمات آزمایشی رایگان سئو

برخی از شرکت ها خدمات خود را به مدت 30 روز به صورت رایگان ارائه می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آنها اجازه دسترسی مدیریت به وب سایت و شاید حتی اطلاعات کارت اعتباری خود را بدهید. به اندازه کافی آسان است، درست است؟وقت خود را با این پیشنهادات تلف نکنید. ارائه یک دوره آزمایشی رایگان تلاشی ناامیدانه برای به دست آوردن کسب و کار جدید است. یک سئوکار باتجربه و مطمئن انجام آن را از قبل یا حتی اصلا پیشنهاد نمی دهد.اخیراً کلاهبرداران از این تاکتیک و سایر پیشنهادات مشابه برای تزریق بدافزار به وب سایت ها پس از دسترسی ادمین استفاده کرده اند. مراقب به اشتراک گذاشتن دسترسی ادمین به وب سایت خود با هر کسی که معتبر نیست باشید.علاوه بر این، 30 روز خدمات سئو هیچ نتیجه بلندمدتی را به همراه نخواهد داشت – حتی اگر اصلا کار کند. حتی Maile Ohye گوگل تشخیص می‌دهد که «در بیشتر موارد، سئوکارها به چهار ماه تا یک سال زمان نیاز دارند تا به کسب‌وکار شما کمک کنند ابتدا پیشرفت‌ها را انجام دهند و سپس مزایای بالقوه را ببینند». اگر می خواهید بدانید هنگام استخدام یک متخصص سئو به دنبال چه چیزی باشید، توصیه می کنم کل ویدیو را تماشا کنید.

 

 

کلاهبرداری شماره 10. “ما می توانیم هر کاری را که شرکت فعلی شما انجام می دهد با هزینه کمتر انجام دهیم”

مشکل اولیه این است که به احتمال زیاد آنها حتی نمی دانند شرکت فعلی شما چه کاری برای شما انجام می دهد، بنابراین وقتی ادعا می کنند می توانند همه کارها را انجام دهند و بیشتر با هزینه کمتر، قبلاً شما را فریب می دهند.سئو کاری نیست که انجام شود، بلکه راهی برای انجام کارهاست. تصور کنید که شرکت سئو یا بازاریابی فعلی شما کارها را به روش درست انجام می دهد، اما شما تصمیم دارید یک شرکت جدید استخدام کنید. آن شرکت جدید می تواند وارد شود و سپس به هیچ وجه کاری انجام ندهد یا تغییرات بسیار اندکی ایجاد کند و احتمالاً در چند ماه اول متوجه افت یا تغییر شدید ترافیک نخواهید شد. نتیجه اثرات باقیمانده کمپین های SEO ما است.مشکل اصلی این نوع کلاهبرداری ها این است که اکثر صاحبان مشاغل ممکن است حتی پس از یک سال یا بیشتر از پرداخت این شرکت جدید هرگز شاهد کاهش ترافیک نباشند، بنابراین به نظر می رسد که آنها واقعاً می توانند همان کار را با هزینه کمتر ارائه دهند.نشانه‌ای که نشان می‌دهد شرکت جدید از شما کلاهبرداری می‌کند این است که اگر بعد از چند ماه متوجه توقف رشد ماه به ماه خود شوید و خطوط صاف ترافیک یا حتی شروع به کاهش شود.

 

کلاهبرداری شماره 11. شرکت‌هایی که دارای URL، نمایه‌های اجتماعی، Google Analytics و غیره هستند.

 

 

برخی از شرکت‌ها بسیار خوشحال هستند که میزبانی وب‌سایت شما را راه‌اندازی کنند یا آن را به عهده بگیرند، حتی ردیابی Google Analytics را به آن اضافه کنند و چندین پروفایل اجتماعی برای شرکت ایجاد کنند. با این حال، در قرارداد، خواهید دید که آنها مالک دامنه ها، نمایه های رسانه های اجتماعی و حتی حساب Google Analytics هستند.تا زمانی که با آنها کار کنید، این مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما به محض اینکه سعی کنید آن را ترک کنید، متوجه خواهید شد که این کار چقدر برای تجارت شما بد است.این حساب ها دارایی های مختص کسب و کار شما هستند و برخی از ارزشمندترین منابع شما هستند. شما باید همیشه مالک و کنترل آنها باشید.این امکان وجود دارد که شرکت بتواند همه این حساب ها را برای باج در اختیار داشته باشد، و شما ممکن است فکر کنید: «پس چی؟ من فقط یکی دیگر را ایجاد می کنم یا از شرکت جدیدم می خواهم این کار را برای من انجام دهد.” اما اکنون، تمام کار و هوش تجاری که جمع‌آوری کرده‌اید و برای آن هزینه کرده‌اید از بین می‌رود و باید از نو شروع کنید.

 

 

 

0