در طول سال ها، عملکرد تیتر تکامل یافته است. در روزهای چاپ، هدف جلب توجه بود. سپس گوگل آمد. با تغییر به سمت کشف مبتنی بر جستجو، عنوان باید کلمات کلیدی را نیز در نظر بگیرد.

«پنج برابر بیشتر از افرادی که تیتر را می خوانند، نسخه اصلی را می خوانند. وقتی تیتر خود را نوشتید، هشتاد سنت از دلار خود را خرج کرده اید.» – دیوید اوگیلوی

امروز ما تغییر دیگری را تجربه می کنیم که توسط رفتار اجتماعی هدایت می شود. طراحی سایت اصفهان سرفصل ها در حال حاضر باید همه موارد فوق باشند و همچنین قابل اشتراک گذاری و بسیار قابل کلیک باشند.

مردی در حال خواندن تیترها

بنابراین چه چیزی این روزها یک عنوان خوب را تشکیل می دهد؟ من برخی از مؤلفه‌های کلیدی را در زیر فهرست کرده‌ام، اما می‌خواهم ابتدا توضیح دهم که هیچ‌کدام از اصول نوشتن تیتر تغییر نکرده است. به عنوان انسان، ما واقعاً تغییر نکرده ایم. این فناوری است که تغییر کرده است – و قالب‌های سرفصل به سادگی با این فناوری‌های جدید سازگار می‌شوند.

بنابراین، چگونه می توانید امروز تیترهای بهتری بنویسید؟

1. تیترهای بیشتری بنویسید
آیا می خواهید راز Upworthy برای رسیدن به 80,000,000 بازدید منحصر به فرد در ماه را بدانید؟ آنها بیشتر از هر کس دیگری تغییرات تیتر می نویسند. هر پستی که در Upworthy منتشر می‌شود، دارای 25 عنوان مختلف است که A/B تست می‌شوند تا بیشترین کلیک و اشتراک‌گذاری را پیدا کنید. Upworthy به گرامر ضعیف، طول سرفصل یا هر گونه قرارداد سئو سایت اصفهان نوشتن عنوان اهمیتی نمی دهد. آنها به سادگی تعداد زیادی تنوع می نویسند و اجازه می دهند علم برنده را انتخاب کند.

2. A/B تیترهای خود را تست کنید
بهترین راه برای یادگیری آنچه که یک تیتر خوب را ایجاد می کند این است که فرصتی برای تست تقسیم آنها داشته باشید. من از یک پلاگین ساده وردپرس به نام Title Split Testing برای ایجاد دسته ای از تغییرات عنوان برای هر پستی که می نویسم استفاده می کنم. ارزش انجام این کار لزوماً به این واقعیت نیست که در نهایت با افزایش 1.5 درصدی نرخ کلیک مواجه می شوید، بلکه بیشتر به این است که خیلی سریع یاد می گیرید که چه قالب هایی به خوبی کار می کنند و چقدر مهم است که مفروضات را آزمایش کنید.

سرفصل های تست AB

3. از اعداد استفاده کنید و آنها را بزرگ کنید
چیزی که تقریباً هر راهنما در مورد سرفصل نویسی با آن موافق است این است که اعداد کار می کنند و اعداد مبهم بزرگ بهترین کار را دارند. اگر همه چیز برابر باشد، «109 راه برای رشد وبلاگ شما» بهتر از «6 راه برای رشد وبلاگ شما» خواهد بود. چرا؟ زیرا وعده ارزش بیشتری را می دهد و امیدواریم به آن وعده عمل کند.

4. به جای کلمات از اعداد استفاده کنید
یکی از مواردی که من A/B را چند بار آزمایش کرده‌ام، مقایسه «10 راه برای» در مقابل «ده راه برای» است. تقریباً در هر سناریو، ارقام از کلمات بهتر عمل می کنند.

5. عدد را در ابتدای عنوان قرار دهید
اگر در حال نوشتن یک لیست هستید، معمولاً بهتر است که تیتر را با شماره در ابتدا ساختاربندی کنید. به عنوان مثال، “10 راه برای رشد وبلاگ خود” احتمالا بهتر از “چگونه وبلاگ خود را در 10 مرحله رشد دهید” است.

6. قولی بیش از حد بلندپروازانه بدهید و بیش از حد به آن عمل کنید
بهترین سرفصل ها وعده انجام کاری ارزشمند یا محرک احساسی را می دهند. “چگونه از وبلاگ نویسی 1،850،000 دلار در سال تولید کنیم” عنوان فوق العاده قانع کننده ای است که نوید بزرگی را می دهد. اگر می‌توانید مقاله‌ای بنویسید که واقعاً قالب‌های قابل تکرار و مطالعات موردی در مورد چگونگی دستیابی به آن را نشان دهد، به قول خود عمل کرده‌اید.

در حالی که من طرفدار سرفصل‌های آنها نیستم، Upworthy و Buzzfeed در سرفصل‌های خود وعده‌های بزرگی می‌دهند که محتوای آنها باعث می‌شود شما واکنش‌های احساسی شدیدی را تجربه کنید، مثلاً. “وقتی ببینی این ببر با چوب بیسبال دست می دهد گریه می کنی” (احتمالاً هنوز تیتر واقعی Buzzfeed نیست).

7. به مردم چیز مفیدی بیاموزید
ما از یادگیری مهارت های جدیدی که مکمل اهداف و زندگی ما هستند لذت می بریم. به همین دلیل، عناوین حاوی «راهنمای مبتدیان»، «خودتان»، «مقدمه»، «در 5 دقیقه» بسیار خوب عمل می‌کنند.

8. ما اسرار، ایده ها، دلایل و حقایق را ترجیح می دهیم
من در این مورد مقصر هستم – من همیشه در مورد “نکات X” می نویسم. نکته یک کلمه بسیار نامرغوب است – انعام دادن به کسی معمولاً تغییر زندگی نیست، معمولاً فقط یک تلنگر کوچک است. ما یک راز، یک ایده یا دلیلی را برای انجام کاری جدید ترجیح می دهیم.

9. احساس فوریت ایجاد کنید
افزودن فوریت به عنوان معمولاً فقط مستلزم الحاق کلمه “اکنون” یا “امروز” در انتهای آن است. “7 راه برای رشد وبلاگ خود در حال حاضر” بسیار قانع کننده تر از “7 راه برای رشد وبلاگ خود” است. از طرف دیگر، می‌توانید با اشاره به تأثیرات نادانی، فوریت را افزایش دهید، به عنوان مثال، «10 اشتباهی که نمی‌خواهید در حین اجرای وبلاگ مرتکب شوید».

10. متمایز شدن از جمعیت
خطر نوشتن چنین مقاله ای این است که همه در نهایت با مجموعه ای از اصول مطابقت می کنند. مانند تمام انواع بازاریابی خلاق، وقتی همه کارها را به یک طریق شروع می کنند، آن راه ها تأثیر خود را از دست می دهند و روش جدید مؤثرتر می شود. به همین دلیل است که وقتی دیگران زاگ می زنند باید زیگ را در نظر بگیریم.

من به شما یک مثال می زنم، چند سال پیش من دو خط موضوع کمپین ایمیل را تقسیم کردم. در یکی از آنها، من موضوع را  شروع کردم.

افزودن این مجموعه غیرمعمول از نمادها و کلمه مهم، نرخ باز شدن را حدود 30 درصد افزایش داد. چرا؟ از همه چیز در تی متمایز بود

صندوق ورودی گیرنده را افزایش داد و فوریت ایمیل را افزایش داد.

نکته حرفه‌ای: اگر می‌خواهید کسی به ایمیلی پاسخ دهد، کافی است در ابتدا «[فوری]» یا «[مهم]» را اضافه کنید؛-)


به اهداف رشد خود برسید
TrueNorth پلتفرم بازاریابی رشد برای تمرکز، تراز و ردیابی بازاریابی در یک مکان است و همه چیز و همه در جهت هدف شما کار می کنند.

از TrueNorth.io دیدن کنید

11. فوق العاده خاص باشید
اشباع بازاریابی محتوا به این معنی است که ما شاهد ظهور عناوین بسیار مشابه هستیم. من تعجب می کنم که چند راهنما برای وبلاگ نویسی یا نکات برتر برای مدیریت رسانه های اجتماعی نوشته شده است؟

نیل پاتل کوئیک اسپراوت

راه کاهش این امر بسیار خاص است. یکی از دلایلی که من پست‌های نیل پاتل در Quicksprout را تحسین می‌کنم این است که او با عناوین خود بسیار خاص است. نیل عناوینی مانند «چرا سالانه 1671120 دلار را رد می‌کنم تا از برندم محافظت کنم» و «چگونه X در روزهای Z ترافیک من را Y% افزایش داد» می‌نویسد. فوق العاده خاص بودن یکی از رازهای موفقیت وبلاگ نویسی نیل است.

12. تیترهای خود را خارج از متن قرار دهید
صرف نظر از اینکه تیترهای شما چقدر کوتاه هستند، آنها باید خارج از زمینه باشند. ست گودین ممکن است تنها استثنایی باشد که بدون این موضوع فرار می کند، اما عموماً یک خواننده باید بفهمد که از خواندن مقاله شما با اسکن عنوان در فید توییتر، چه چیزی به دست می آورد.

13. تا حد امکان کلمات کمتری را انتخاب کنید
من طرفدار سادگی هستم و توانایی بی‌بی‌سی را در نوشتن تیترهای کوتاه بسیار تند که بیشتر موارد بالا را اغلب در شش کلمه یا کمتر انجام می‌دهند، تحسین می‌کنم. به یاد داشته باشید که گوگل محدودیت 70 کاراکتری را در نتایج جستجو برای عناوین نشان می دهد و توییتر دارای محدودیت 140 نویسه است. اجازه ندهید این محدودیت ها بر تیتر شما حاکم شود، اما توجه داشته باشید که اگر عنوان شما بیش از 70 کاراکتر باشد، احتمالاً تا حدی پیچیده است.

اسکرین شات 2014-03-19 در 22.53.25

14. چه چیزی برای من مفید است؟
از خود بپرسید اگر این تیتر را می دیدید روی آن کلیک می کنید؟ اگر نه، چه چیزی باعث می شود روی آن کلیک کنید؟ اگر تیتر شما آنچه را که در آن است به خواننده منتقل نمی کند، آنچه را که واقعاً به خواننده ارائه می دهید را در نظر بگیرید و سعی کنید با تیتر خود دقیق تر یا احساسی تر باشید.

15. چیزی را بنویسید که مردم در فید خبری خود بخواهند
یکی از چالش‌های منحصربه‌فردی که امروز باید در نظر بگیریم این است که آیا خوانندگان ما می‌خواهند تیتر ما در فید خبری دوستانشان ظاهر شود یا خیر. در کتاب بزرگ جونا برگر «مسری»، او دریافت که مردم چیزهایی را برای تولید و انباشت پول اجتماعی به اشتراک می گذارند. به عبارت دیگر، ما چیزهایی را به اشتراک می گذاریم که باعث می شود ما ثروتمند، باحال، باهوش به نظر برسید یا ویژگی های شخصی دیگری که عموماً دوست داریم دیگران در ما ببینند.

تیتر شما در مورد شخصی که آن را به اشتراک گذاشته چه می گوید؟

16. از صفت های جالب استفاده کنید
“6 نکته ضروری” به نوعی بهتر از “6 نکته” است، به همان ترتیبی که حقایق شگفت‌انگیز عموماً بهتر از واقعیت‌ها هستند. از صفت های جالب برای افزودن احساسات به تیتر نوشته خود استفاده کنید.

17. کنجکاوی مردم را پیکه کنید
به یاد دارید که آویزهای صخره وقتی به انتهای داستان رسیدید چه احساسی در شما ایجاد کرد؟ بیشتر خواستن این همان اثری است که باید با سرفصل‌های خود تکرار کنیم – اطلاعات کافی برای ایجاد علاقه، اما با رمز و راز کافی برای برانگیختن کنجکاوی مردم و تشویق آنها به کلیک کردن.

18. یک سوال بپرسید؟
چند سال پیش خواندم که چگونه مغز ما وقتی علامت سوالی را می بیند اما پاسخ آن را نمی داند، راضی نمی شود. واکنش غریزی به دیدن علامت سوال، یافتن پاسخ است. در دنیای آنلاین، این اغلب منجر به کلیک خواننده می شود.

19. بعد از همه چیز، کلمات کلیدی را به خاطر بسپارید
سئو هنوز هم بسیار مهم است. علیرغم اهمیت روزافزون اشتراک‌گذاری اجتماعی، گوگل همچنان منبع اصلی ترافیک برای اکثر وب‌سایت‌ها است. توصیه من این است که پس از انجام تمام موارد بالا، کلمات کلیدی را که در سرفصل های خود استفاده می کنید در نظر بگیرید.

0