متخصص سئو کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

متخصص سئو کیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آیا یادگیری سئو سخت است؟

آیا برای اینکه یک متخصص سئو باشید به مدرک نیاز دارید؟

چرا یک گواهی سئو ارزش آن را دارد؟

مسیر شغلی

 

آیا سئو یک شغل خوب است؟

درآمد متخصصان سئو چقدر است؟

گرفتن کار

 

نحوه نوشتن نامه پوششی متخصص سئو

چگونه یک رزومه تخصصی سئو بنویسیم

سوالات مصاحبه متخصص سئو

برای شروع حرفه خود در بازاریابی آماده اید؟ درباره بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ BrainStation بیشتر بیاموزید

یک متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO یک وب سایت  طراحی سایت اصفهان را آزمایش، تجزیه و تحلیل و تغییر می دهد تا برای موتورهای جستجو بهینه شود و متعاقباً وب سایت در نتایج جستجو در موتورهای جستجوی اصلی مانند Google و Bing رتبه بالاتری کسب می کند.

 

یک متخصص SEO بهینه سازی صفحه را در یک وب سایت انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که نتایج جستجو مرتبط هستند و تجربه کاربری مثبتی ایجاد می کند، ترافیک وب سایت رو به رشد، حجم سرنخ و آگاهی از برند ایجاد می کند. به عبارت دیگر، یک متخصص سئو هیچ تفاوتی با سایر حرفه ای های بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی ندارد: آنها در نهایت در تلاش هستند تا فروش بیشتری را برای شرکتی که برای آن کار می کنند ایجاد کنند.

 

با انجام تحقیقات کلمات کلیدی و استفاده از ابزارهای سئو مانند گوگل آنالیتیکس، یک متخصص سئو می تواند دید وب سایت را در گوگل افزایش دهد که به نوبه خود مزایای عمده ای برای هر شرکتی دارد. برخی ممکن است برای توسعه ابتکارات جدید یا مدیریت بهتر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برای افزایش تعامل و ترافیک کاربران، با سایر اعضای یک تیم بازاریابی همکاری نزدیک داشته باشند.

 

مسئولیت های شغلی متخصص سئو چیست؟

مسئولیت های شغلی متخصص سئو بسته به اینکه فردی برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می کند، در بخش بازاریابی دیجیتال یک شرکت یا فریلنسری برای یک مشتری متفاوت است، اما شرح شغل اکثریت قریب به اتفاق پست های متخصص سئو شامل همه یا بیشتر موارد می شود. به شرح زیر:

 

استراتژی های بهینه سازی را توسعه دهید که رتبه بندی نتایج موتور جستجوی وب سایت شرکت را افزایش دهد

هنگام انجام کمپین های جستجوی پولی، متخصص سئو تست ها را اجرا می کند، داده ها و نتایج را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند، روندها و بینش ها را برای دستیابی به حداکثر بازگشت سرمایه شناسایی می کند.

مدیریت هزینه های کمپین های سئو، حفظ بودجه، برآورد هزینه های ماهانه و تطبیق تفاوت ها[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]با تیم توسعه وب همکاری نزدیک داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که  سئو سایت اصفهان بهترین شیوه های SEO به درستی در محتوای وب سایت دنبال می شود

با تیم های تحریریه و بازاریابی برای هدایت سئو در تولید محتوا و بازاریابی محتوا کار کنید

مسئولیت بهینه سازی صفحه برای بازاریابی موتورهای جستجو را بر عهده بگیرید

انجام تحقیقات مداوم، کشف و بهینه سازی کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی جدید SEO برای استفاده در وب سایت شرکت و مواد بازاریابی

تحقیق و اجرای توصیه های بهینه سازی موتور جستجو

ایجاد و اجرای استراتژی ساخت لینک

تغییر معماری وب سایت، محتوا، پیوند و سایر عوامل برای بهبود موقعیت سئو برای کلمات کلیدی هدف

اهداف قابل اندازه گیری را تعیین کنید که نشان دهنده بهبود در تلاش های بازاریابی باشد

معیارهای عملکرد روزانه را با ابزارهای SEO مانند تجزیه و تحلیل گوگل برای درک عملکرد استراتژی سئو بررسی کنید

برای مدیریت استراتژی سئو با سایرین در بخش بازاریابی همکاری کنید

محتوای وب سایت قانع کننده و با کیفیت، از جمله پست های وبلاگ و توضیحات صفحه را برای بهبود نتایج جستجوی وب سایت بنویسید

متخصصان سئو از کجا می آیند؟

اکثر متخصصان سئو و سایر متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو، قبل از کار بر روی مهارت های فنی خود و استفاده از مهارت های قابل انتقال و سوابق تحصیلی خود برای ایجاد شغل در سئو، کار خود را در زمینه دیگری آغاز می کنند.

 

هیچ مدرک کالج یا دانشگاهی مستقیماً به سئو مرتبط نیست — و مطمئناً هیچ برنامه بازاریابی چهار ساله ای مهارت های فنی خاصی را که برای پیشرفت در زمینه سئو نیاز دارید به شما ارائه نمی دهد — اما به ندرت می توان شغلی را مشاهده کرد. توضیحاتی برای یک متخصص سئو که مدرک کارشناسی یا معادل آن را در زمینه های مرتبط مانند تجارت، بازاریابی یا ارتباطات فهرست نمی کند.

 

اکثر کارشناسان سئو که در این زمینه کار می کنند نوعی گواهینامه اضافی را دنبال می کنند تا به کارفرمایان نشان دهند که مهارت های خاص مورد نیاز برای اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را دارند، ترافیک موتور جستجوی خود را افزایش می دهند و مطمئن می شوند که وب سایت آنها نزدیک به بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو است. دوره‌هایی مانند دوره گواهی بهینه‌سازی موتورهای جستجو BrainStation به شما امکان می‌دهد کار واقعی ایجاد کنید که توانایی‌های شما را نشان می‌دهد، و تحت آموزش یک متخصص سئو که می‌داند کارفرمایان به دنبال چه چیزی هستند ایجاد می‌شود.

 

حتی اگر مدرک مرتبطی داشته باشید، احتمالاً برای اثبات اینکه شما در صدر دنیای دائماً در حال تغییر سئو هستید، نیاز به ارتقاء مهارت با یک دوره گواهینامه یا سایر دوره های آنلاین است.

 

ویژگی های یک متخصص سئو موفق؟

در اینجا برخی از ویژگی‌های کلیدی که متخصصان سئو موفق باید در دنیای بازاریابی دیجیتال و بهینه‌سازی موتور جستجو داشته باشند، آورده شده است:[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]

  1. درک سه سطح سئو

سه سطح برای بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد و هر متخصص سئو خوب باید هر سه را در نظر داشته باشد

در تدوین استراتژی بازاریابی:

 

فنی به عناصر غیر محتوایی وب سایت شما اشاره دارد. این بخش شامل استراتژی هایی برای بهبود ساختار و پایه یک وب سایت است. بخشی از این کار شامل انجام یک تجزیه و تحلیل کامل وب سایت است که می تواند فرصت هایی را برای SEO فنی برای بهبود سرعت وب سایت، نمایه سازی، سازگاری با تلفن همراه، خزیدن و معماری وب سایت آشکار کند. سئوی فنی همچنین خوانایی یک وب سایت را به شدت بهبود می بخشد، که به نوبه خود تجربه کاربر را بهبود می بخشد و به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت خوب است.

سئو داخلی به محتوای وب سایت شما و بهینه سازی آن برای کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای شما و دیدن وب سایت به عنوان یک منبع ارزشمند مربوط می شود. سئوی درون صفحه شامل استفاده از عناصری مانند کلمات کلیدی، متا تگ ها، لینک های داخلی و تگ های عنوان HTML به روش هایی است که به افزایش ترافیک موتورهای جستجو کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که در بالای نتایج گوگل قرار دارد.

بهینه سازی خارج از صفحه در مورد ایجاد یک رابطه قوی تر بین وب سایت شما و سایر وب سایت ها از طریق انواع تاکتیک های لینک سازی است. بهینه سازی خارج از صفحه همچنین شامل استراتژی هایی برای ایجاد شهرت یک وب سایت است تا به موتورهای جستجو نشان دهد که یک وب سایت منبع قابل اعتمادی است و بنابراین باید در نزدیکی رتبه بندی موتورهای جستجو قرار گیرد.

کارشناسان سئو باید بدانند که چگونه تمام سطوح بهینه سازی موتور جستجو در رتبه بندی وب سایت شما در بین نتایج جستجوی گوگل نقش دارند.

 

  1. ذهن متبحر برای بازاریابی

واضح است که جنبه های فنی سئو بخش بزرگی از کار است و درک مسائلی که می تواند باعث شود گوگل وب سایت شما را در نتایج جستجو دفن کند بسیار مهم است. اما هنگامی که بر آن غلبه کردید، مشاغل در صنعت سئو شباهت های زیادی با سایر مشاغل بازاریابی دیجیتال یا حتی بازاریابی سنتی دارند: در نهایت، باید محتوا را به گونه ای ایجاد کنید که منافع مصرف کننده را مشخص کند. آنها به فروش نزدیک تر هستند.

 

بخش دشوار، ایجاد محتوایی است که هم برای افراد آن طرف موتور جستجو قانع کننده باشد و هم الگوریتم گوگل را خوشایند کند. که با تجربه می آید.

 

اما تخصص سئو مورد نیاز برای ارتباط واقعاً به عنوان یک متخصص سئو و حرفه ای بازاریابی دیجیتال به طور گسترده تر از آن عمیق تر است. برای موفقیت واقعی در نقش سئو، همیشه باید بازاریابی محتوا را در سطح عمیق‌تری در نظر بگیرید، همچنین روانشناسی مصرف‌کننده و مخاطبان هدفی که برای آنها بازاریابی می‌کنید، چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی، طراحی و توسعه وب، استراتژی‌های بازاریابی ویروسی، و اهداف کلی کسب و کار که به افزایش آگاهی و تبدیل برند کمک می کند.

 

  1. توانایی تفکر بزرگ

همانطور که مشخص کرده ایم، سئو همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. و وب سایت های شرکت بسیار مهم هستند، سئو را نمی توان از بقیه این ملاحظات جدا کرد.

 

به داشتن اهداف مشخص در مورد کمپین های سئو کمک می کند. به عنوان یک متخصص سئو، هدف شما این است که روی رتبه بندی موتورهای جستجو، افزایش ترافیک، افزایش آگاهی از برند یا تبدیل (تبدیل کسی که از وب سایت شما بازدید می کند به مشتری) تمرکز کنید؟[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]

تعریف این اهداف و سپس حفظ اهداف بزرگتر سازمان در هنگام اجرای استراتژی سئو، متخصص سئو را برای موفقیت آماده می کند.

 

  1. مهارت های ارتباطی درجه یک و روحیه همکاری

یک متخصص سئو با طیف گسترده ای از بخش ها در یک تجارت کار خواهد کرد، از جمله فروش، خدمات مشتری، توسعه وب، تجزیه و تحلیل، فناوری اطلاعات، بازاریابی و موارد دیگر. و توضیح اینکه چرا ایجاد تغییرات در یک وب سایت باعث افزایش سئو و در نهایت منجر به ترافیک و تبدیل بیشتر می شود، همیشه آسان نیست. اینجاست که مهارت های ارتباطی شما وارد عمل می شود.

 

متخصصان سئو باید بدانند که چگونه به روشی متقاعدکننده و قابل دسترس توضیح دهند که چرا تغییرات خاصی ضروری است و چگونه آنها برای وب سایت و شرکت مفید هستند. علاوه بر این، بخشی از کار شما این است که بتوانید این کار را با تیم هایی با زمینه ها و دیدگاه های مختلف در وب سایت انجام دهید.

 

نه تنها این، بلکه می توانید در محتوای خاصی که برای سایت در حال توسعه است نیز مشارکت داشته باشید، بنابراین باید مطمئن شوید که مهارت های نوشتاری شما برای مشاغل سئو عالی است.

 

  1. کنجکاوی و سازگاری

گوگل الگوریتم های خود را برای رتبه بندی دائمی نتایج موتورهای جستجو تغییر می دهد. این بسته به دیدگاه شما می تواند برای شما خسته کننده یا هیجان انگیز باشد – اما یک متخصص سئو خوب این چالش را با اشتیاق انجام می دهد.

 

برای پیشرفت در فضای سئو باید چابک باشید. بسیاری از متخصصان از یادگیری مستمر سود می برند، اما یک متخصص سئو برای زنده ماندن به آن نیاز دارد. بعلاوه، اگر شما مسئول وب سایت یک شرکت واحد هستید، نمی توانید از خود راضی باشید – به عنوان یک متخصص سئو، وظیفه شما این است که به طور مداوم محتوای آن را بررسی کنید تا ببینید آیا با سئوی همیشه در حال تغییر به بهترین شکل مطابقت دارد یا خیر. تمرینات

 

برخی از توضیحات شغلی مرتبط با متخصص سئو چیست؟

شرح شغل های رایج زیر به متخصص سئو نزدیک است:

 

و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) با هم ترکیب شده اند، اما در واقعیت، بسیار متفاوت هستند. بازاریابی موتورهای جستجو بسیار گسترده تر است و در واقع SEO را در خود جای داده است. بازاریابی موتورهای جستجو مستلزم آن است که مهارت‌هایی از جمله بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات و برخی مدیریت ارتباط با مشتری را داشته باشید، زیرا باید برای بازاریابی برای مشتریان و همچنین موتورهای جستجو تلاش کنید. در حالی که متخصصان بازاریابی موتورهای جستجو فقط در جستجوی پولی تخصص دارند، برخی هم بازاریابی موتورهای جستجو و هم SEO را انجام می دهند. تسلط بر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و سئو مانند گوگل ادوردز، بینگ ادوردز و گوگل آنالیتیکس یک پیش نیاز است.

مشاور بازاریابی کسب و کار: متخصصان سئو بینشی دارند که تقاضای زیادی دارد. برای واجد شرایط بودن برای شغلی به عنوان مشاور بازاریابی کسب و کار، باید بتوانید سابقه اثبات شده موفقیت مرتبط با سئو را نشان دهید، زیرا این موقعیت شما را ملزم به همکاری با مشتریان برای ارائه راه حل هایی برای نیازهای خاص آنها، برنامه ریزی و کمک در اجرای آنها می کند.[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]سئو و سایر ابتکارات بازاریابی، اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی موجود و همچنین استراتژی‌هایی را که شما به کار می‌گیرید اندازه‌گیری کنید، و برای ایجاد ارزش برای آن شرکت‌ها، پشتیبانی و استراتژی بلندمدتی ارائه دهید.

مدیر بازاریابی دیجیتال: دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو به طور ذاتی به هم مرتبط هستند. بازاریابان دیجیتال معمولاً انواع بازاریابی آنلاین از جمله SEO، SEM، PPC و رسانه های اجتماعی را مدیریت می کنند. متخصصان دیجیتال مارکتینگ استراتژی‌های بازاریابی را ایجاد و اجرا می‌کنند، برای تقویت سئو، مدیریت محتوا و استفاده از رسانه‌های اجتماعی تا حداکثر اثربخشی برای افزایش ترافیک، آگاهی از برند و فروش تلاش می‌کنند.

مدیر رسانه‌های اجتماعی: شرح شغل مدیر رسانه‌های اجتماعی خواستار ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی قانع‌کننده است که در هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کار می‌کند و در زمان‌های مناسب و در قالب‌های مناسب منتشر می‌شود تا بیشترین میزان ممکن را در بین مخاطبان هدف شرکت ایجاد کند. مانند یک متخصص سئو، بخشی از مسئولیت مدیر رسانه های اجتماعی هدایت ترافیک به وب سایت شرکت است و در عین حال به طور مستقیم با مصرف کنندگان و کاربران از طریق حساب های رسانه های اجتماعی آنها در تعامل است.

متخصص بازاریابی ایمیلی: متخصصان بازاریابی ایمیلی با حفاری در جایگاه عمیق‌تری در بازاریابی دیجیتال، دقیقاً می‌دانند چگونه محتوای قانع‌کننده‌ای برای کمپین‌های ایمیل ایجاد کنند که مشتریان را به کلیک کردن ترغیب کند. ایمیل همچنان یکی از قوی ترین روش ها برای دستیابی به یک مخاطب هدف متعهد است. بازاریابی ایمیلی در درجه اول یک فعالیت منجر به تولید است، بنابراین این تلاش‌های ایمیلی همیشه بخشی از یک استراتژی بازاریابی بزرگ‌تر خواهد بود.

متخصصان سئو با چه کسانی کار می کنند؟

اکثر متخصصان سئو مستقیماً به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی یا بازاریابی دیجیتال بزرگتر کار می کنند، بنابراین با تیم های بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابان موتورهای جستجو و تیم های بازاریابی ایمیلی کار می کنند.

 

اما به طور گسترده‌تر، سئو تقریباً تمام بخش‌های وب‌سایت شرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به این معنی که تقریباً بر همه بخش‌های یک شرکت تأثیر می‌گذارد. در نتیجه، یک متخصص سئو می‌تواند انتظار داشته باشد که با تیم‌های توسعه، طراحی، فروش، فناوری اطلاعات و خدمات مشتری و غیره کار کند.

 

دلایل تبدیل شدن به یک متخصص سئو

دلایل قانع کننده زیادی برای در نظر گرفتن شغلی به عنوان یک متخصص SEO وجود دارد، با توجه به اینکه این زمینه به سرعت در حال رشد است و در بسیاری از حوزه های دیگر بازاریابی دیجیتال و فضاهای ارتباطات کاربرد دارد. در اینجا چند دلیل برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو وجود دارد:

 

  1. شما با کلمات راهی دارید

ما گاهی فراموش می کنیم که نوشتن خوب اساس سئو است. یک متخصص سئو باید بداند که چگونه به طور واضح و مختصر بنویسد در حالی که محتوای متمرکز بر هدف کاربر ایجاد می کند. علاوه بر این، واژه‌سازان ممکن است از دیدن اینکه چگونه تغییرات کوچک در انتخاب کلمات و ساختار، بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی، منجر به افزایش سئوی شما می‌شود، لذت ببرند. برقراری ارتباط همزمان با افراد و موتورهای جستجو و در عین حال ایجاد محتوایی که برای هر دو قانع کننده تلقی می شود، کار آسانی نیست، بنابراین مهارت های نوشتاری شما را راه طولانی می برد.

 

  1. تعداد کمی از زمینه ها به عنوان پویا هستند

اگر از آن دسته افرادی هستید که عطش بی پایان برای اطلاعات دارید – و از همه چیزهای دیجیتال قدردانی می کنید – شغل در سئو مناسب خواهد بود. یک متخصص سئو می‌داند که مطالعه مداوم اصلاحات در الگوریتم گوگل و تنظیم بر اساس آن بخش مهمی از افزایش ترافیک موتورهای جستجو و موثر ماندن به عنوان یک متخصص سئو است. یک متخصص سئو باید بر روی انگشتان خود بماند زیرا شما هرگز نمی دانید چه تغییراتی می تواند در گوشه و کنار باشد. اگر این برای شما هیجان انگیز است، شغل در سئو بسیار مناسب خواهد بود.[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]

  1. امنیت شغلی قوی

کسب‌وکارها اخیراً به فکر سرمایه‌گذاری بیشتر در بهینه‌سازی موتورهای جستجو و بازاریابی موتورهای جستجو شده‌اند. طبق یکی از گزارش‌های اخیر، شرکت‌هایی که سالانه بیش از 25000 دلار برای بازاریابی هزینه می‌کنند، گزارش دادند که بازاریابی موتورهای جستجو و سئو بهترین بازده سرمایه‌گذاری را ارائه می‌کنند، و دو سوم از SEM و SEO را به عنوان اولویت بسیار بالا یا اولویت بسیار بالا در آینده ذکر کرده‌اند. از بازاریابی ایمیلی یا بازاریابی شبکه های اجتماعی. شرکت ها در حال حاضر بیشتر دوشنبه را هدایت می کنند

نگاهی به بازاریابی دیجیتال بیش از هر زمان دیگری — از آنجایی که سئو بخش بزرگی از این کیک را به خود اختصاص می دهد و همچنان به ارائه ارزش بیشتر ادامه می دهد، باید مشاغل بیشتری را برای افرادی با مجموعه مهارت های سئو ایجاد کند.

 

  1. خارش طراحی خود را خراش دهید

یک متخصص سئو خوب هرگز سئو را در خلاء در نظر نمی گیرد. یک متخصص سئو باید کل وب سایت مشتری یا شرکت را در نظر بگیرد و نه تنها ساختار، بلکه تجربه کاربر و ظاهر و احساس کلی را نیز در نظر بگیرد. بنابراین، کار یک متخصص سئو فقط شامل نوشتن محتوای جذاب نیست، آنها همچنین باید بدانند که چگونه چشم خود را برای زیبایی شناسی و طراحی وب به کار گیرند. مشاغل زیادی وجود ندارند که به شما این امکان را می دهند که به عنوان یک متخصص سئو، عضلات خلاق بسیاری را منعطف کنید، و این یک چشم انداز جذاب برای بسیاری است.

 

  1. مهارت های SEO قابل انتقال هستند

هنگامی که یک مهارت سئو را در اختیار دارید و بر ابزارهای سئو تسلط دارید، کاندیدای جذابی برای تعدادی شغل دیگر در صنایع و مشاغل مختلف خواهید بود. به شرح شغل غیر متخصص سئو نگاهی بیندازید و همچنان به احتمال زیاد تخصص سئو را مجموعه ای از مشاغل در زمینه هایی از جمله ارتباطات، مدیریت محتوا، بازاریابی، رسانه های اجتماعی و روزنامه نگاری پیدا خواهید کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0