مروری کامل بر توضیحات متا

توضیحات متا چیست؟ توضیحات متا عبارت کوچکی است که در زیر وب سایت شما در SERP ظاهر می شود که حاوی اطلاعاتی در مورد صفحه شما است. این طراحی شده است تا خلاصه‌ای از محتوای صفحه شما را در اختیار کاربران قرار دهد تا کاربران بدانند آیا صفحه به سؤال آنها پاسخ می‌دهد یا خیر. طراحی سایت اصفهان به طور سنتی، طول توضیحات متا حداکثر به 155 کاراکتر می‌رسد، به استثنای دوره‌های آزمایشی، مانند زمانی که Google به طور موقت طول توضیحات متا را تا 320 نویسه افزایش داد.

توضیحات متا چیست؟

چرا باید به طول توضیحات متا اهمیت بدهم؟

مهم است که در محدوده کاراکتر در طول توضیحات متا باقی بمانید تا قسمتی از توضیحات شما توسط موتور جستجو قطع نشود و در SERP ناقص ظاهر شود. ماندن در طول توضیحات متا به جلب توجه بهتر مصرف کنندگان کمک می کند.

آیا توضیحات متا اهمیتی دارد؟

آره. توضیحات متا یک ابزار ارزشمند هم برای کاربران و هم برای موتور جستجو در مورد مدیریت سئو است. هنگامی که صفحه در SERP ظاهر می شود، کاربران آن را اسکن می کنند تا ببینند آیا به درخواست آنها پاسخ می دهد یا خیر. سئو سایت اصفهان یک توصیف با کیفیت می تواند تأثیر مثبتی بر تعداد افرادی که از طریق سایت شما کلیک می کنند داشته باشد. به نوبه خود، این می تواند ترافیک و تعامل شما را افزایش دهد و رتبه شما را در SERP بهبود بخشد.

چگونه توضیحات متا را می نویسیم؟

در اینجا یک تفکیک پنج مرحله ای، بر اساس توصیه ها و پیشنهاداتی است که گوگل در دستورالعمل های وب مستر خود بیان کرده است، در مورد چگونگی نوشتن توضیحات موثر که به رشد CTR شما از لیست های شما در SERP و تبدیل شدن به یک متخصص در SEO کمک می کند.

دقت و کیفیت

نگرانی اولیه برای توصیف کیفیت همیشه دقت است. خلاصه باید به درستی محتوا را توصیف کند و انگیزه ای را برای کاربران ایجاد کند تا روی این پیوند خاص کلیک کنند. به خاطر داشته باشید که درست مانند بقیه مطالب شما، پر کردن کلمات کلیدی یا استفاده از فهرستی از کلمات کلیدی، زمینه یا اطلاعات مفید کمی را برای کاربر فراهم می کند. این یک تجربه کاربری ضعیف ایجاد می کند و باعث تشویق کلیک نمی شود. توضیحات متا باید قطعه هایی از محتوای با کیفیت بالا باشد.

 

. محدودیت شخصیت

مهمترین متن را نزدیک ابتدای تگ توضیحات قرار دهید. گوگل محدودیت کاراکتری را برای طول توضیحات متا تعیین نمی کند، اما تعداد کاراکترهای نمایش داده شده برای کاربران در SERP را محدود می کند. بهترین روش این است که طول توضیحات متا را بین 120-150 کاراکتر نگه دارید. این تضمین می کند که کل توضیحات شما هم روی دسکتاپ و هم در تلفن همراه ظاهر می شود.

قوام و اصالت

از آنجایی که توضیحات متا همیشه برای کاربران نمایش داده نمی شود، صاحبان سایت تمایل دارند اهمیت آنها را نادیده بگیرند. به خصوص در حال حاضر از آنجایی که DMOZ دیگر نقشی در این فرآیند نخواهد داشت، برندها باید اطمینان حاصل کنند که هر صفحه دارای توضیحات منحصر به فرد و با کیفیت است، به خصوص برای صفحاتی که متن روی آنها وجود ندارد. توضیحات یکسان نباید در چندین صفحه وب سایت استفاده شود. هر صفحه از محتوا چیزهای متفاوتی را برای کاربر ارائه می دهد، بنابراین توضیحات متا باید به طور مشابه منحصر به فرد باشد و آنچه که صفحه را مهم و مرتبط می کند، بیان کند.

 

از دعوت به اقدام استفاده کنید

توضیح را به عنوان متن اصلی در یک آگهی جستجو در نظر بگیرید. آنچه را که صفحه ارائه می دهد توصیف کنید و سپس از کلمات زبان عملی استفاده کنید، مانند «آموزش چگونه…»، «کشف چگونه…»، «درباره… بخوانید»، «از مزیت استفاده کنید…»، «ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان…» .

 

دستورالعمل های روبات ها در صورت نیاز

از آنجایی که DMOZ دیگر عملیاتی نیست، دستورالعمل روبات های NOODP دیگر استفاده نخواهد شد. با این حال، گوگل همچنان به صاحبان سایت اجازه می دهد تا اگر می خواهند از نمایش هر نوع قطعه ای در SERP توسط موتور جستجو جلوگیری کنند، از دستورالعمل روبات های “nosnippet” استفاده کنند. این باعث می شود که نتیجه فقط عنوان را نشان دهد. تکه هایی که در زیر لینک های وب سایت شما در SERP ظاهر می شوند، نقش مهمی در ایجاد توجه و ترافیک برای وب سایت شما دارند. آنها ارتباط شما را با خوانندگان احتمالی نشان می دهند.

 

توضیحات متا می‌تواند تأثیر قوی بر روی اینکه آیا افراد از طریق نتیجه SERP شما روی محتوای شما کلیک می‌کنند یا خیر، داشته باشد. برای ایجاد توضیحاتی کار کنید که الهام بخش و مجذوب کاربر باشد به طوری که او تمایل داشته باشد کلیک کند و ببیند چه چیز دیگری ممکن است در مورد موضوع بگویید.

0