اینجاست که بهینه سازی فروشگاه اپلیکیشن (ASO) بسیار مهم است.

چه در بهینه‌سازی فروشگاه برنامه‌ها تازه کار باشید یا صرفاً مشتاق اصلاح رویکرد خود به ASO باشید، این پست بینش‌های عملی طراحی سایت اصفهان را به اشتراک می‌گذارد که ثابت شده است موفقیت فروشگاه برنامه را به حداکثر می‌رساند.

بهینه سازی اپ استور چیست؟

بهینه سازی اپ استور (ASO) با نام های مختلفی از جمله بازاریابی اپ استور و سئو اپلیکیشن موبایل شناخته می شود. اساساً در مورد بهبود دید برنامه های شما در موتور جستجوی فروشگاه برنامه مانند Google Play یا Apple App Store است. با افزایش تعداد بازدیدها، می توانید از اهداف دیگری مانند ترافیک برنامه آنلاین و دانلودها پشتیبانی کنید.تمرکز ASO بر برنامه‌های منابع متخصص مرتبط با بهبود رتبه‌بندی برنامه‌های تلفن همراه (برنامه‌ها) مستقیماً در فروشگاه‌های برنامه (مانند iTunes، Google Play و Windows Store) است.

آیا در نظر دارید چگونه سرمایه گذاری در ASO را توجیه کنید؟

خوب، باید بدانید که کاربران اپ استور و دانلود اپلیکیشن ها به سرعت در حال رشد هستند!طبق آمار Statista.com، از سال 2016 تعداد دانلودهای اپلیکیشن موبایل در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است:

آشنایی با بهینه سازی اپ استور

اگر با ASO تازه کار هستید، ممکن است رویکردی آشناتر از آنچه در ابتدا فکر می کردید برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما باشد.

بین بهینه‌سازی موتورهای جستجوی سنتی (SEO) و ASO همپوشانی‌های زیادی وجود دارد – چیزی که در بخش بعدی با جزئیات بیشتر به آن خواهیم پرداخت.وقتی به آن فکر می کنید، این کاملاً منطقی است.

نتایج جستجو و خرید گوگل خود را محک بزنید

CPC، CTR و موارد دیگر را با صنعت خود مقایسه کنید. ببینید CVR، AOV، نرخ پرش و سایر KPIهای شما چگونه روی هم قرار می گیرند. مقایسه عملکرد برای هر کانال.این عوامل همگی سیگنال های رتبه بندی جستجوی ارگانیک مهم هستند.

کارشناسان بازاریابی که بر روی افزایش بازگشت سرمایه از فروشگاه های برنامه تمرکز می کنند، در درجه اول شاخص های عملکرد کلیدی مرتبط با افزایش دید اپلیکیشن را هدف قرار می دهند:درست مانند سئو، بهینه سازی برای دیده شدن برنامه شما یک فرآیند دائما در حال تکامل و مداوم است.

وقتی یک اپلیکیشن می‌سازید، هدف شما افزایش ترافیک است.

با تعهد به ASO، ردیابی و اندازه‌گیری مداوم عملکرد و نتایج، می‌توانید در فروشگاه App و Play Store که دسترسی شما نامحدود است، متمایز شوید.اگر می‌پرسید چه دسته‌هایی بیشترین کشش را در فروشگاه‌های اپلیکیشن دارند، 5 دسته برتر محبوب‌ترین اپ استور اپل در مارس 2021 عبارتند از:درصدهای خارج از 5 دسته برتر بین 2 تا 4 درصد گروه بندی می شوند و شامل سفر، غذا/نوشیدنی، سلامتی/ تناسب اندام و موارد دیگر می شود.تنها استثنای این گرایش گروه بندی نزدیک، سرگرمی است که 5.72 درصد از محبوبیت دارد.

بهینه سازی ارگانیک: بنیاد ASO شما

عنصر کلیدی که در بسیاری از رویکردهای ارائه بازاریابی ASO وجود ندارد، بهینه‌سازی جستجوی ارگانیک و ادغام فروشگاه‌های اپلیکیشن در ترکیب گسترده‌تر بازاریابی ارگانیک است.همپوشانی بیشتر با ASO و SEO نسبت به رقابت مستقیم بین این دو وجود دارد.ادغام این حوزه ها، و استفاده از تمرکز مداوم بر ASO، می تواند از دستاوردهای بازاریابی جستجوی متعدد پشتیبانی کند.ممکن است تعجب کنید که بسیاری از تاکتیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی سنتی که برای عملکرد موتور جستجو کار می‌کنند، مانند Google و Bing، می‌توانند مستقیماً برای ASO نیز اعمال شوند.

شوند و شامل سفر، غذا/نوشیدنی، سلامتی/ تناسب اندام و موارد دیگر می شود.تنها استثنای این گرایش گروه بندی نزدیک، سرگرمی است که 5.72 درصد از محبوبیت دارد.

بهینه سازی ارگانیک: بنیاد ASO شما

عنصر کلیدی که در بسیاری از رویکردهای ارائه بازاریابی ASO وجود ندارد، بهینه‌سازی جستجوی ارگانیک و ادغام فروشگاه‌های اپلیکیشن در ترکیب گسترده‌تر بازاریابی ارگانیک است.همپوشانی بیشتر با ASO و SEO نسبت به رقابت مستقیم بین این دو وجود دارد.ادغام این حوزه ها، و استفاده از تمرکز مداوم بر ASO، می تواند از دستاوردهای بازاریابی جستجوی متعدد پشتیبانی کند.ممکن است تعجب کنید  سئو سایت اصفهان که بسیاری از تاکتیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی سنتی که برای عملکرد موتور جستجو کار می‌کنند، مانند Google و Bing، می‌توانند مستقیماً برای ASO نیز اعمال شوند.

نمونه هایی از آن عبارتند از:

بهینه سازی نام، عنوان و URL برنامه

تحقیق کلمات کلیدی برای ASO

رتبه بندی برنامه و تولید و مدیریت نظرات.

پیوند عمیق در برنامه های تلفن همراه.

نمایه سازی برنامه ها در Google SERPS (صفحات نتایج موتور جستجو).

بهینه سازی نرخ کلیک (CTR)

با این حال، بزرگترین اشتباه بازاریابی در مورد ادغام SEO و ASO نادیده گرفتن نقش وب سایت برای هدایت حجم بازدیدهای ارجاع مستقیم به صفحه فروشگاه شما و بخش دانلود برنامه است.وب سایت شما باید به عنوان نیروی محرکه افراد پیشرو در سراسر قیف جستجوی اطلاعات و خرید از موجودیت آنلاین اصلی شما (وب سایت شما) تا مخاطبان درگیر و آماده برای خرید/دانلود (فروشگاه اپلیکیشن شما) دیده شود.از آنجایی که سطوح محتوا در خود فروشگاه های برنامه محدود است، هرچه بتوانید از محتوای وب سایت خود برای افزایش آگاهی و کشف برنامه برای ایجاد اعتبار و دید خارجی برنامه استفاده کنید، ارزش، ترافیک و دانلودهای برنامه شما بیشتر خواهد شد.

تاکتیک های فروشگاه درون برنامه ای

تعدادی از حوزه‌های بهینه‌سازی خاص در فروشگاه‌های برنامه، از جمله Google Play و دیگر پلت‌فرم‌های تبلیغ برنامه، می‌توانند برای به‌روزرسانی، اصلاح و بهینه‌سازی مداوم هدف قرار گیرند.نمونه ای از ASO در Google Play – Vertical Leap ASOاکثریت قریب به اتفاق همه دانلودهای برنامه مستقیماً به فروشگاه های برنامه نسبت داده می شود، بنابراین نمی توانید ارزش حداکثر کردن فروشگاه درون برنامه را بیش از حد تخمین بزنید.در حالی که ویژگی‌های فروشگاه برنامه و فیلدهای موجود متفاوت خواهد بود، موارد زیر موارد اصلی بهینه‌سازی هستند که باید بر روی آنها تمرکز کرده و بهبود دهید:

نام برنامه، آدرس اینترنتی و زیرنویس

اطمینان حاصل کنید که آنها کلمات کلیدی اصلی را که برنامه شما را توصیف می کنند و همچنین ارزش، تمایز و سایر سیگنال های ارزش درک شده را منعکس می کنند. مهم است که این مناطق دارای بالاترین ارزش کلمات کلیدی و رفتار جستجوی کاربر باشند.

سئو اپلیکیشن ها

همچنین باید توجه داشته باشید که محدودیت‌های کاراکتر برای مناطقی مانند عنوان برنامه (نام) وجود دارد و در مورد اجرای احتمالی تاکتیک‌های با کیفیت پایین یا هرزنامه محتاط باشید. برای مثال، پر کردن کلمات کلیدی برای الگوریتم‌ها به راحتی قابل شناسایی، تنزل یا جریمه کردن است، بنابراین باید از آن اجتناب شود.اگر شک دارید، با یک متخصص صحبت کنید یا از خود بپرسید که چرا به این ترکیب از اصطلاحات اضافه می کنید؟ آیا آنها با کاربر صحبت می کنند؟ آیا آنها منعکس کننده عادات جستجوی خود هستند؟

 

فیلد(های) کلمه کلیدی برنامه

 

اینها برای درست شدن و به روز رسانی برای نشان دادن آخرین و در حال تغییر درخواست های جستجوی کاربر ضروری هستند. برای بهینه‌سازی این امر، تحقیقات سنتی کلمات کلیدی مورد نیاز است. اطمینان حاصل کنید که برای جمع‌آوری مجموعه داده‌های جامع و اتخاذ تدابیری برای بررسی، اصلاح و بهبود این و سایر موارد کلیدی به روشی تکراری (احتمالاً ماهانه) وقت صرف کرده‌اید.

 

رتبه بندی و بررسی برنامه

 

اینها یک منطقه اصلی اعتماد برای کاربران و همچنین یک سیگنال رتبه بندی برای فروشگاه های برنامه هستند. حجم، تازگی، و رتبه بندی همه مهم هستند.شما باید چارچوبی برای ایجاد مرورهای منظم و همچنین برای پاسخ دادن به نظرات و درگیر شدن با آنها داشته باشید. کارکنان خط مقدم می‌توانند ارزش زیادی در این زمینه ارائه دهند، و داشتن نوعی آموزش و تشویق کارکنان می‌تواند به انگیزه و توانمندسازی تیم شما کمک کند تا در جمع‌آوری حجم‌های مثبت از بررسی‌های اپلیکیشن‌ها فعال و پایدار باشند.

 

 

 

 

 

دانلودهای برنامه

 

همانطور که انتظار دارید، هرچه برنامه شما دانلودهای بیشتری دریافت کند، وزوز، تقاضا و ارزش کاربر مرتبط با برنامه بیشتر است. افزایش حجم دانلودها از افزایش برجستگی در رتبه بندی ارگانیک اپ استور پشتیبانی می کند.ادغام کانال های بازاریابی خود در خارج از اپ استور برای سوق دادن افراد به برنامه به همان اندازه مهم است که عملکرد درون برنامه ای را به حداکثر برسانید. هرچه بهتر بتوانید کانال های بازاریابی را ترکیب کنید و تعاملات بین آنها را ردیابی کنید، توانایی شما برای تأثیرگذاری بر آنها بیشتر می شود.

 

به روز رسانی برنامه: دانلودها سزاوار تازگی هستند

برنامه‌های با عملکرد برتر در فروشگاه‌های برنامه آن‌هایی هستند که همیشه در حال تکامل هستند (منعکس کننده بازخورد کاربران، تغییرات فناوری، افزودن ویژگی‌ها و بهبودها).

 

سئو اپلیکیشن ها

آنها همچنین آن دسته از برنامه هایی هستند که دائماً در حال تغییر، تکامل هستند و بازخورد و نیازهای مخاطبان را منعکس می کنند.برنامه‌هایی که بیشتر به‌روزرسانی می‌شوند، بازخوردهای مثبت و مکرر بیشتری دریافت می‌کنند.آنها همچنین راه های تکراری برای به روز رسانی، تعامل و خدمات رسانی به جامعه شرکت شما ارائه می دهند.به روز رسانی برنامه شما در فواصل زمانی منظم می تواند ارتباط بیشتری را برای محصول شما برای مخاطبان به ارمغان بیاورد و برند شما را قادر می سازد تا با اصلاح و بهبود برنامه به تغییر نیازهای مخاطب و تغییرات رقابت واکنش نشان دهد.هم اپ استور اپل و هم فروشگاه گوگل پلی، منظم بودن به روز رسانی برنامه ها را به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی در نظر می گیرند.این بدان معنی است که هرچه برند شما بیشتر به پیشرفت ارائه محصول برنامه شما اختصاص یابد، احتمال رتبه بندی برنامه و عملکرد در فروشگاه شما بیشتر خواهد بود.همچنین ابزار مفیدی برای اطمینان از اینکه برنامه شما برای هدف مناسب باقی می‌ماند و از نظرات مثبت حمایت می‌کند و حلقه‌های بازخورد را با مخاطبان خود باز می‌کند.

 

5 نکته اضافی برای بهینه سازی فروشگاه App

در اینجا چند تاکتیک نهایی دیگر وجود دارد که می توانید برای آن ها استقرار دهید دستاوردهای فروشگاه برنامه

 

  1. اپ استورها از کلیدواژه در نام، عنوان، توضیحات و فیلدهای مرتبط با برنامه شما استفاده می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که زمان خود را صرف تحقیق در مورد بهترین کلمات کلیدی برای استفاده می‌کنید و در فواصل زمانی منظم از آنها برای فرصت‌های بهینه‌سازی بازدید می‌کنید.

 

  1. نحوه ارائه صفحه محصول فروشگاه برنامه خود تأثیر زیادی بر میزان نرخ تبدیل (دانلود) شما از صفحه خواهد داشت. صفحه محصول CRO باید یک منطقه تمرکز مداوم برای تولید بارگیری باشد.

 

  1. تصاویر کوچک و اسکرین شات های مورد استفاده برای تبلیغ برنامه شما در فروشگاه های برنامه به طور مستقیم بر نرخ کلیک (CTR) نمایش ها در مقایسه با کلیک روی صفحات برنامه اضافی تأثیر می گذارد.

 

  1. A/B هر یک از فیلدهای فروشگاه برنامه خود را برای بهبود مستمر معیارهای کلیدی مرتبط با فیلد (CTR، CRO، و غیره) آزمایش کنید. این نوع آزمایش و آزمایش فرضیه برای به دست آوردن هر اونس ارزش از مناطق بهینه سازی موجود در فروشگاه های برنامه حیاتی است.

 

  1. استفاده از جستجوی Spotlight Apple را در نظر بگیرید. با استفاده از این اپ استور کاربران می توانند اپلیکیشن هایی را که قبلا بر روی تلفن همراه خود نصب کرده اند جستجو کنند. هنگامی که جستجوی Spotlight Apple را فعال می‌کنید، می‌توانید بر میزان استفاده و تعامل برنامه نیز تأثیر بگذارید زیرا مردم بیشتر در معرض برنامه شما قرار می‌گیرند.

 

نتیجه

بهینه سازی فروشگاه App (ASO) همچنان از روندهای رشد بهتر عمل می کند.

 

در چند سال گذشته، ضرورت و ارزش اپلیکیشن‌ها در آمیخته بازاریابی به‌عنوان یک تاکتیک کلیدی بازاریابی تثبیت شده است.چالش اولیه در حال حاضر این است که چگونه می توان برنامه ها را به طور ارگانیک توسط کاربران در فروشگاه های اصلی برنامه کشف کرد.امیدواریم، اکنون گام‌های عملی برای به‌روزرسانی، پالایش و موقعیت بهتر برنامه‌های خود برای ایجاد نتایج بیشتر بردارید.

0