آیا میزبان وب شما بر روی سئو وب سایت شما تأثیر می گذارد؟

بازار آنلاین همیشه در حال رشد است و سازمان ها مشتاق دیدن وب سایت های خود در بالای صفحه جستجوی گوگل هستند. سئو سایت اصفهان دنیای مدرن همه چیز در مورد سئو است و اگر وب سایتی در صفحه اول گوگل قرار نگیرد، انتظار می رود که اصلا مورد توجه قرار نگیرد.همانطور که می گویند بهترین مکان برای مخفی کردن یک وب سایت، صفحه دوم گوگل است.

سئو و میزبان وب

وب‌سایت‌هایی که روان و سریع کار می‌کنند، احتمالاً رتبه‌بندی بهتری در جستجوی Google کسب می‌کنند و این تنها زمانی امکان‌پذیر است که یک وب‌سایت بر روی یک سرور میزبانی درجه یک میزبانی شود. طراحی سایت اصفهان این یک سوال رایج است که آیا میزبان وب روی سئو وب سایت تأثیر می گذارد یا خیر و پاسخ یک بله بزرگ است!در اینجا نکاتی در مورد اینکه چگونه یک میزبان وب ضعیف بر سئوی وب سایت تأثیر می گذارد و چرا مهم است که یک هاست قابل اعتماد برای وب سایت خود انتخاب کنید، آورده شده است.

خرابی سرور

این اساسا اولین تست یک میزبان وب است. اگر وب سایت شما به طور مکرر از خرابی سرور وب رنج می برد، این اولین علامت یک میزبان وب غیر قابل اعتماد است.

زمان از کار افتادن نه تنها بر عملکرد کلی وب سایت تأثیر می گذارد، بلکه SERP و SEO آن را نیز کاهش می دهد. بیایید به صورت عملی به آن نگاه کنیم.یک وب سایت از کار افتاده است و در موتور جستجو نمایش داده نمی شود. موتور جستجو یک پرس و جو از محتوای مرتبط آن وب سایت دریافت می کند، پس چه اتفاقی می افتد؟ موتور جستجو آن وب سایت را پیدا نمی کند و این مشکل سئوی وب سایت را کاهش می دهد. علاوه بر این، نرخ پرش آن وب سایت را نیز افزایش می دهد که مستقیماً بر اعتبار وب سایت تأثیر می گذارد.بنابراین، برای جلوگیری از خرابی و دریافت 99.9٪ آپتایم برای وب سایت خود، باید کورکورانه بهترین میزبان وب موجود را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

 

زمان بارگذاری صفحه

دومین عامل برای آزمایش میزبان وب، زمان بارگذاری یک وب سایت است. اگر یک وب سایت کند است و زمان زیادی برای بارگیری طول می کشد، در پایان میزبان وب به عنوان کمبود محسوب می شود. مت کاتس، رئیس تیم وب اسپم گوگل نیز تأثیر زمان بارگذاری صفحه بر عملکرد وب سایت را در اینجا برجسته کرد.

این یک واقعیت مورد تحسین جهانی است که اگر یک وب سایت بیش از دو ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد به گزینه ممکن بعدی تغییر خواهند کرد. از این رو زمان بارگذاری صفحه وب سایت یک عامل بسیار حساس برای شهرت آن است.علاوه بر این، یک وب سایت با زمان بارگذاری بالا، نرخ پرش بالایی را دریافت می کند که مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجوی آن تأثیر می گذارد. افت سئوی وب سایت باعث کاهش نرخ تبدیل می شود.یک میزبان وب خوب با استفاده از آخرین فن آوری های کش که منجر به حجم بالای ترافیک می شود، زمان بارگذاری وب سایت را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید، کاهش زمان بارگذاری به معنای بازدید بیشتر از وب است.

برخی از بهترین ابزارهای آنلاین برای اندازه گیری زمان بارگذاری صفحه عبارتند از:

 

به هاست اشتراکی نه بگویید

هاست اشتراکی ممکن است مقرون به صرفه به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که چیزهای ارزان خوب نیستند. یک هاست اشتراکی به شما امکان می دهد چندین وب سایت را روی یک سرور اشتراکی میزبانی کنید زیرا کیفیت میزبانی را به خطر می اندازد.گوگل وب‌سایت‌هایی را که بر روی یک سرور اشتراکی میزبانی می‌شوند، ترجیح نمی‌دهد، زیرا این برخلاف اخلاق سئو است. علاوه بر این، بزرگترین نقطه ضعف هاست اشتراکی اسپم است. این ارائه دهندگان هاست ارزان به هر کسی حتی اگر هرزنامه باشد خدمات می دهند.این محله نامناسب مستقیماً بر رتبه و اعتبار وب سایت تأثیر می گذارد. علاوه بر این، میزبانی مشترک واقعاً سرعت، قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری را برای شما فراهم نمی کند.بزرگترین مشکل هاست اشتراکی عدم امنیت آن است که ممکن است منجر به سرقت اطلاعات یا به خطر افتادن وب سایت شما شود.

 

میزبان محلی را برای هدف قرار دادن مخاطبان محلی انتخاب کنید

مکان سرور نقش مهمی در ارائه تجربه مرور سریع به بازدیدکنندگان وب سایت شما دارد. داشتن موقعیت سرور نزدیک به مخاطب هدف منجر به هدایت سریعتر مخاطبان به سایت شما می شود. از این رو، مهم است که همه صاحبان وب سایت باید بدانند مکان میزبانی روی سئو تأثیر می گذارد؟

 

فروشگاه‌های تجارت الکترونیک مخاطبان محلی را هدف قرار می‌دهند، زیرا احتمال فروش آنها به بازار محلی بیشتر است. به عنوان مثال، یک فروشگاه اینترنتی مستقر در استرالیا که بر روی یک میزبان محلی میزبانی می شود، در مقایسه با سرور خود که در خارج از استرالیا واقع شده است، به احتمال زیاد رتبه بندی SEO خوب و ترافیک مرتبط را کسب می کند.دلیل آن ساده است، هر وب سایتی با یک آدرس IP اختصاص داده می شود که مستقیماً به موقعیت جغرافیایی وب سایت شما مربوط می شود. انتخاب یک میزبان محلی، هدف قرار دادن مخاطبان محلی را آسان می‌کند و در نهایت رتبه‌بندی موتور جستجوی محلی فروشگاه وب شما را بهبود می‌بخشد.

 

به عنوان مثال، گوگل ترجیح می دهد یک کاربر استرالیایی را با یک وب سایت استرالیایی پیوند دهد و این مزیتی است که می توانید با استفاده از یک میزبان محلی برای وب سایت خود داشته باشید.آدرس IP سرور یا موقعیت مکانی آن در قرار دادن وب سایت شما در نتایج جستجوی Google نقش دارد و مکان سرور بومی به معنای ترافیک وب سایت مربوطه است.

 

مکان سرور نیز نقش کوچکی در زمان بارگذاری صفحه وب دارد. اگر مکان سرور نزدیک به مخاطبان وب باشد، داده ها را به سرعت دریافت می کند زیرا سرعت دانلود نسبتاً سریعتر از مکان سرور دورتر خواهد بود.ویژگی llent ابزار Google Search Console. این ابزار به هدف قرار دادن مخاطبان مناسب در سطح جهانی بدون توجه به موقعیت سرور شما کمک می کند.

 

اگر وب سایت شما دارای یک دامنه محلی مانند (.au، .co، .uk) است، نباید نگران هدف قرار دادن مخاطبان مربوطه باشید زیرا احتمالاً به طور خودکار آن را جذب می کند. با این حال، اگر دامنه شما جهانی است مانند (.com)، باید کشور مورد نظر خود را در کنسول جستجو شناسایی کنید.اگر کشور مورد نظر را در کنسول جستجو تنظیم نکنید، Google آدرس IP را برای شناسایی کشور وب سایت که ممکن است بعداً دردسرساز شود، ردیابی می کند. استفاده از کنسول جستجو در نهایت به یک دامنه جهانی کمک می کند تا یک کشور خاص را هدف قرار دهد.

 

 

کلمات پایانی

وب سایتی که بر روی هاست بد میزبانی می شود به یک فاجعه تبدیل می شود و همه دلایل ذکر شده کافی است تا این گفته را به حقیقتی تلخ تبدیل کند.اگر وب سایت شما بر روی یک هاست اشتراکی میزبانی می شود، گزینه میزبانی بهتری را انتخاب کنید وگرنه برای رتبه بندی ضعیف سئو، خرابی ناگهانی وب سایت، خرابی و زمان بارگذاری بیشتر آماده باشید.

 

برای تجربه اینکه میزبانی خوبی برای سئو ارائه می دهد، Cloudways را امتحان کنید که یک پلت فرم میزبانی ابری مدیریت شده است. این وب سایت شما را با کاهش زمان بارگذاری، 99.9% آپتایم و رتبه بندی سئو بهتر بهینه می کند زیرا وب سایت شما احتمالاً در طول سال آنلاین است.

تاثیر هاست و سرور در سئو سایت و ویدیو

 

هاست چگونه بر سئوی وب‌سایت شما تاثیر می‌گذارد؟ یا به عبارت دیگر تاثیر هاست بر سئوی سایت و نحوه انتخاب شرکت هاست مناسب به چه صورتی است؟ یک هاست خوب شاید در نگاه اول نتواند به تضمینی برای افزایش رتبه شما در گوگل و یا بهبود جایگاه شما شود، اما یک هاست بد می‌تواند به طور فعال به فرصت‌های شما برای ایجاد و افزایش اعتبار در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو به میزان قابل توجهی آسیب برساند.

 

سرعت و موتورهای جستجو

 

سایت‌هایی که فعالیت سریعی دارند، به مراتب بیشتر از سایت‌های کند رتبه‌بندی جستجو را افزایش می‌دهند، که البته این یک امر منطقی است. بارگذاری محتوای کم به شدت برای تجربه کاربر مضر است. برای گوگل، این یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

 

چندین عامل مختلف می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند. عکس‌های بزرگ مطمئنا می‌توانند زمان بارگذاری را افزایش دهند، همانطور که  CSS و HTML ضعیف نیز باعث این امر می‌شوند. اما حتی اگر کد سایت خود را ساده‌سازی کرده باشید، انتخاب بد در مورد هاست همچنان می‌تواند سرعت سایت شما را کاهش دهد.

 

انتخاب شرکت هاست به طور قطع می‌تواند در این مورد تأثیر داشته باشد، همچنین مهم است که مشخص شود آیا از سرور اشتراکی یا شخصی استفاده می‌کنید. گزینه‌های هاست ارزان اغلب سایت شما را به سروری که احتمالا صدها شرکت دیگر به اشتراک گذاشته‌اند، متصل می‌کند. این امر لزوما چیز بدی نیست. سرورهای اشتراکی فوق‌العاده رایج هستند و برای اکثر سایت‌ها به خوبی کار می‌کنند. با این حال، اگر با ترافیک زیاد، و یا طراحی وب با هزینه تعمیر و نگهداری بالا سر و کار دارید، یا فقط می‌خواهید سرعت سایت خود را به حداکثر برسانید، گزینه‌های بهتری پیش روی شما وجود دارد.

 

استفاده از یک سرور خصوصی مجازی (VPS) به این معنی است که شما همچنان فضای اینترنت را دارید، اما با برخی تفاوت‌های کلیدی. در یک سرور اشتراکی، وجود یک فرد که تشنه استفاده از منابع است، به تنهایی می‌تواند سرعت سایت شما را کاهش دهد. در VPS، اختصاص یک میزان حداقلی از منابع سرور، تضمین شده است که این کار به سایت شما قدرت و سرعت بیشتری می‌دهد. بهترین اما در عین حال گران‌ترین راه‌حل برای این کار استفاده از یک سرور اختصاصی است. به این ترتیب شما کنترل کامل سرور را در دست دارید، بدون در نظر گرفتن وضعیت VIP با هر شرکتی که با آن سروکار دارید.

 

امکان قطع دسترسی به وب‌سایت به دلیل استفاده از هاست نامناسب

 

در حال حاضر، اگر سایت شما از کار افتاده باشد یا غیرقابل دسترسی باشد، تمام سرعت دنیا را هم که داشته باشید، خیلی مهم نیست. اگر مشکل برطرف نشود، وب‌سایت‌هایی که دائماً در دسترس نیستند، ممکن است با جریمه‌های قابل توجهی در سئو مواجه شوند. در عین حال برخی از هاست‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود دسترسی شما به سایت از بین برود، و به این ترتیب شما دچار مشکل خواهید شد.

 

این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های هاستینگ برجسته به دنبال ارائه سرورهای بسیار قابل اعتماد و همچنین خدمات بسیار عالی برای مشتریان خود هستند. شما باید خدمات این شرکت‌ها را از نظر برای تضمین دقیق پشتیبانی‌های فنی بررسی کنید. شرکت‌ها اغلب سیاست‌هایی دارند که از مالکان سایت در صورت بروز خرابی‌های پیش‌بینی‌نشده محافظت می‌کنند.

 

در هر صورت، برخی از بررسی‌های اولیه را در سایت خود انجام دهید. در صورت بروز مشکلات دسترسی عموماً پلتفرم‌های وب‌مستر به شما هشدار می‌دهند. مشکلات مکرر ممکن است مستلزم تماس با هاست برای کشف علت آنها باشد. سایت‌های بررسی هاست نیز منبع خوبی برای اطلاعات در مورد قابلیت اطمینان از عملکرد هاست و خدمات آن هستند.

 

آیا مهم است که چه کسی از سرویس هاست شما استفاده می‌کند؟

 

هاست اشتراکی سال‌هاست که برای کارشناسان سئو موضوع مهمی بوده است. استفاده از سرویس هاست اشتراکی یک راه مقرون به صرفه برای راه‌اندازی سایت یا وبلاگ کسب و کار کوچک شما است. پهنای باند و ذخیره‌سازی بین مصرف کنندگان تقسیم می‌شود و اغلب شما حتی نمی‌دانید چه کسی از هاست شما استفاده می‌کند.

 

بنابراین بهتر است 2 دیدگاه عمده در مورد نحوه مشاهده خدمات هاست در دنیای سئو را بررسی کنیم.

 

از یک سو برخی از افراد اشاره می‌کنند که اشتراک‌گذاری با سایت‌های مشکوک می‌تواند به اعتبار سایت شما نزد موتورهای جستجو آسیب برساند. برخی از هاست‌ها، از طریق سیاست‌های پذیرش آسان، برای ارائه خدمات به مشتریان هرزنامه شهرت پیدا کرده‌اند. یک استعاره رایج برای ثبت‌نام در یک سرور مشترک، اجاره یک اتاق در یک آپارتمان است. حالا تصور کنید که اتاقی که اجاره می‌کنید توسط افراد کلاهبردار ارائه شده است. احتمالا می‌توانید ببینید که ارزش دارایی شما ممکن است در نتیجه چنین آسیب ببیند.

 

اما از سوی دیگر بعضی می‌گویند این کار تفاوتی در روند فعالیت سایت شما ندارد. قانع‌کننده‌ترین شواهد برای اثبات این دیدگاه نظر گوگل است، گوگل در چند مورد مختلف اعلام کرده است که هاست اشتراکی بر سئو تاثیر نمی‌گذارد. اما این مسئله دارای شرایطی است که باید مدنظر قرار گیرد. برای مثال برخی دیدگاه‌ها به ISP هایی اشاره دارد که در زمینه عملکرد مناسب یک هاست مجازی، رفتار و روند درستی داشته‌اند. اما برخی دیدگاه‌های دیگر به رتبه به عنوان اصلی‌ترین معیار در این زمینه اشاره می‌کنند و تاثیر مشترک بودن هاست  را نادیده می‌گیرند. اما این نکته باید مدنظر قرار  گیرد که رتبه در گوگل تنها معیار سئو نیست.

 

در عین حال بدیهی است که نیاز ندارد به طور قطع باور کنیم گوگل قصد دارد سیاست‌های خود را در این زمینه تغییر دهد، زیرا مسئله هاست مشترک در سال‌های اخیر بسیار محبوب‌تر و متداول‌تر شده است.

 

برای اینکه بتوانید به دیدگاه بهتری در این مورد برسید، بهتر است به این مسئله دقت کنید ضروری است قبل از شروع استفاده از یک هاست مناسب، حتما اقدامات احتیاطی لازم را مدنظر خود داشته باشید.

 

یک توصیه بسیار مهم؛ عجله نکنید

 

این توصیه بسیار حائز اهمیت است و باید مدنظر افراد باشد. شما در بازار خریدار یا استفاده کننده هاست هستید، بنابراین شرکت‌های هاست پیشنهادات خود را به شما ارائه می‌دهند و اکنون نوبت انتخاب شما است. حتی اگر در حال حاضر در یک معامله بد گیر کرده‌اید، اکنون زمان آن است که به دنبال یک معامله بهتر باشید. هاست‌های زیرمجموعه بیش از حد ناامید کننده هستند، و همچنین عاملی مهم در تضعیف سئو هستند، پس مراقب باشید که چه هاستی را برای سایت خود انتخاب می‌کنید.

 

0