حقیقت در مورد محتوای تکراری و تاثیر آن بر سئو

ظاهر شدن محتوا در چندین مکان در یک وب سایت، در سایر وب سایت ها و رسانه های اجتماعی غیرعادی نیست.  طراحی سایت اصفهان ایجاد یک پست وبلاگ، داستان شرکت یا توضیحات محصول به خوبی ساخته شده است، گاهی اوقات ایجاد آنقدر سخت است که وقتی به یکی از آنها می رسید، استفاده از آن در همه جا وسوسه انگیز است.در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: محتوای تکراری مشکلی ندارد. این تاثیر منفی بر سئوی شما نخواهد داشت.اما یک رویکرد درست برای تکرار محتوا وجود دارد و می تواند ارزش کمتری برای بازدیدکنندگان سایت شما داشته باشد.در این مقاله، تأثیر محتوای تکراری را بر روی یک وب سایت توضیح خواهیم داد. ما با یک تعریف عملی از محتوای تکراری شروع می‌کنیم، برخی از تصورات غلط رایج در مورد موضوع را مرور می‌کنیم، محتوای تکراری داخلی و خارجی را بررسی می‌کنیم و با توصیه‌هایی در مورد نحوه مدیریت محتوای تکراری پایان می‌دهیم.

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری شامل دو یا چند نمونه از یک محتوا در چندین مکان در اینترنت است.ممکن است به این دلیل وجود داشته باشد که صاحب سایت آن را عمدا ایجاد کرده است، می تواند نتیجه سرقت ادبی باشد سئو سایت اصفهان یا می تواند به عنوان یک عارضه جانبی سوء مدیریت وب سایت ظاهر شود.وقتی عمداً از متن در چندین مکان در سایت و رسانه های اجتماعی خود استفاده مجدد می کنید، محتوای تکراری ایجاد می کنید. در مورد سرقت ادبی، صاحب سایت اغلب متوجه می شود که یک وب سایت رقیب یک کپی دقیق از محتوای آنها را منتشر کرده است.هر دو نمونه‌هایی از محتوای تکراری خارجی هستند، به این معنی که کپی‌هایی از محتوا در خارج از سایتی که نسخه اصلی یا متعارف منتشر شده است ظاهر می‌شود.تکرار محتوای داخلی شامل کپی هایی از محتوایی است که در وب سایت شما ظاهر می شود. در برخی موارد، ممکن است عمدی باشد—یک مالک سایت می‌تواند از یک ارزش پیشنهادی با دقت نوشته شده، کلمه به کلمه، در مکان‌های متعددی در سایت استفاده مجدد کند.

در موارد دیگر، تکرار محتوای داخلی چیزی است که در نتیجه استفاده از متن boilerplate اتفاق می افتد. به عنوان مثال یک فروشگاه آنلاین را در نظر بگیرید. برای کاشت صد صفحه محصول با متن، احتمالاً یک الگو یا یک فرآیند خودکار، کپی دیگ بخار را در هر صفحه قرار می دهد.

مشکل زمانی پیش می‌آید که آن محتوا به اندازه کافی در هر صفحه ویرایش نمی‌شود، و در نتیجه تعداد زیادی صفحه ایجاد می‌شود که – جدا از یک تار محصول منحصربه‌فرد – دقیقاً حاوی متن مشابهی هستند.این نوع افزونگی می‌تواند به تگ‌های ابرداده و URLهای سایت گسترش یابد، که می‌تواند موتورهای جستجو را سردرگم کند و باعث شود صفحات اشتباه در نتایج جستجو بازگردانده شوند.ما بعداً کمی بیشتر به تکرار محتوای داخلی خواهیم پرداخت، اما ابتدا اجازه دهید به برخی سوء تفاهمات رایج در مورد تکرار محتوا به طور کلی نگاه کنیم.

 

باورهای غلط درباره محتوای تکراری

محتوای تکراری مدت هاست که موضوعی گیج کننده برای صاحبان وب سایت بوده است. این تا حدی به این دلیل است که محتوای تکراری می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و فقط برخی از آنها عمدی هستند.در این بخش، ما سعی خواهیم کرد این افسانه رایج که محتوای تکراری تأثیر مستقیم و منفی بر سئو دارد را از بین ببریم. ما همچنین به برخی از جنبه‌های تکراری محتوا اشاره می‌کنیم که جنبه منفی واقعی دارد.

 

آیا گوگل سایت های دارای محتوای تکراری را جریمه می کند؟

برخی از صاحبان سایت نگران هستند که محتوای تکراری ناقض دستورالعمل های گوگل است و اگر محتوای آنها تکراری باشد، وب سایت آنها جریمه می شود.در واقع، چیزی برای ترس وجود ندارد.راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از محتوای تکراری با نیت مثبت استفاده کرد، مانند فهرست‌های محصولات تجارت الکترونیک، پست‌های آماده برای انجمن‌های گفتگو، یا نسخه چاپگر پسند یک صفحه وب. تکرار محتوایی از این دست و تکراری بودن به دلیل مشکلات ساختاری و استفاده بیش از حد از متن دیگ بخار از نظر سئو منفی تلقی نمی شود.در موارد شدید، گوگل به آنچه که به عنوان تکرار محتوای مخرب در نظر می گیرد که برای دستکاری رتبه ها و فریب کاربران انجام شده است، پاسخ می دهد. موتور جستجو رتبه سایت های درگیر را پایین می آورد.وقتی صحبت از کپی محتوای خارجی می شود، گوگل به این اهمیت می دهد که کدام سایت محتوا را اول منتشر کرده است. موتور جستجو روزانه اکثر سایت ها را می خزند، بنابراین اگر نسخه ای از محتوای شما پس از انتشار اولیه در جای دیگری ظاهر شود، سئوی شما دست نخورده باقی می ماند. گوگل سایتی را که نسخه متعارف دارد در نتایج جستجو بالاتر از سایتی با کپی از محتوا رتبه بندی می کند.

تکرار محتوای داخلی نیز جریمه ای ندارد، اما می تواند به طور قابل توجهی توانایی شما را در کنترل اینکه کدام یک از صفحات شما در نتایج جستجو پیوند داده می شود، مختل کند، همانطور که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

 

 

محتوای تکراری چه تاثیری بر رتبه بندی جستجو دارد؟

با تکرار محتوای مخرب، مانند موارد سرقت ادبی، هیچ جریمه واقعی سئو وجود ندارد، اما در بسیاری از موارد، سایتی که محتوای شما را به صورت غیراخلاقی منتشر می‌کند، دستورالعمل‌های موتور جستجوی مهم‌تری را که مرتبط با تکرار محتوا نیستند، نقض می‌کند.یک سایت وابسته به آمازون پاپ آپ را تصور کنید که بی شرمانه محتوای سایت شما و چندین سایت دیگر را در جایگاه شما کپی می کند. چیزی که سایتی مانند آن را به انتهای رتبه بندی جستجو می برد، این واقعیت است که قدرت آن صفر است و هیچ ارزشی برای کاربران ارائه نمی دهد. یکی از راه‌هایی که می‌توان به آن نگاه کرد این است: محتوای تکراری، در حالی که بد است، حتی فهرستی از دلایل جریمه‌کردن وب‌سایت‌های بی‌ارزش توسط گوگل را نیز درج نمی‌کند.به طور عجیبی، این محتوای تکراری داخلی است که می تواند بیشترین تأثیر را بر نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد. این روی رتبه بندی تأثیری نخواهد داشت، اما می تواند موتورهای جستجو را برای جستجوی کلمه کلیدی به صفحه اشتباهی پیوند دهد.

 

هنگام خزیدن سایت خود، یافتن متن مشابه در بسیاری از صفحات می تواند گوگل را گیج کند. تگ‌های متادیتای تکراری و متن در هر صفحه به‌علاوه ساختار URL اضافی که دسته‌های مختلف را در بر می‌گیرد، همگی می‌توانند در انتخاب صفحه اشتباه گوگل برای بازگشت به نتایج جستجو کمک کنند.وقتی نوبت به آن می رسد، فرستادن بازدیدکنندگان به صفحه اشتباه سایت شما احتمالاً بزرگترین نقطه ضعف سوء مدیریت محتوای تکراری است. در بخش بعدی به توضیح آن خواهیم پرداخت.

 

محتوای تکراری چه آسیب هایی می تواند داشته باشد؟

محتوای تکراری خارجی، اگر عمداً ایجاد شود، نمی‌تواند آسیبی به همراه داشته باشد، اما باید تشخیص دهید که کدام نسخه از محتوای شما اصلی است، زیرا این نسخه‌ای است که ایندکس می‌شود.تکرار محتوای داخلی می تواند باعث شود گوگل به صفحه اشتباهی در سایت شما لینک دهد.موتور جستجو از الگوریتم‌های پیچیده استفاده می‌کند تا مشخص کند کدام صفحات باید فهرست شوند و کدام صفحات برای یک کلمه کلیدی معین بازگردانده می‌شوند. اگر یک سایت حاوی صفحات زیادی با متادیتا و متن مشابه باشد، یا اگر یک ساختار وب سایت پیچیده و تکراری وجود داشته باشد، تحلیلی که در آن تعیین می شود را می توان نادیده گرفت.وقتی گوگل با صفحاتی با محتوای تکراری مواجه می شود، یکی را برای فهرست بندی انتخاب می کند، اما ممکن است آن صفحه ای نباشد که می خواهید ایندکس شود.

 

مشکلات محتوای تکراری داخلی و خارجی

 

 

کپی محتوای داخلی

برخی از محتوای تکراری را می توان به عوامل مدیریت وب سایت مانند وجود نسخه های متعدد از یک سایت، سازماندهی سایت سلسله مراتبی مورد نیاز برای ارائه مقدار زیادی از اطلاعات، و تکرار غیر ضروری متن دیگ بخار مرتبط دانست.

 

صرف نظر از دلیل وجود آن، باید سعی کنید محتوای تکراری داخلی را تا جایی که می توانید حذف کنید.

 

فرض کنید سیاست حمل و نقل یا بیانیه ضمانت شما در هر صفحه محصول ظاهر می شود. آن بلوک‌های متن باید با پیوندهایی به صفحات جزئیات مناسب جایگزین شوند. راه حل های ساده ای مانند آن برای اکثر مسائل تکراری محتوای داخلی وجود دارد. هنگامی که به بهترین شیوه ها رسیدیم، در بخش آخر به آنها خواهیم پرداخت.

 

نوع دیگری از تکرار محتوای داخلی وجود دارد که هیچ ارتباطی با چالش های مدیریت صفحات متعدد ندارد. این تکراری است که از تغییر منظور پیام های شما در مکان های زیادی در سایت شما ناشی می شود.

 

هنگامی که نسخه ای دقیق از ارزش پیشنهادی خود را ارائه می کنید، مکان های زیادی وجود دارد که متن باید به آن ها برود، اما نباید در سراسر سایت شما گچ شود.محتوای تکراری برای کاربر خوشایند نیست. هیچ ارزشی اضافه نمی کند. حتی اگر شما توسط موتورهای جستجو برای داشتن آن در سایت خود جریمه نمی شوید، تجربه کاربر را کم می کند. این دلیل کافی برای جلوگیری از استفاده مجدد از محتوای خود به روش اشتباه است.

 

تکرار محتوای خارجی

وقتی چندین نسخه از محتوای شما در سرتاسر وب ظاهر می‌شود، ممکن است به این دلیل باشد که شما آن را به این شکل می‌خواستید یا اینکه شخصی محتوای شما را دزدیده است. در مورد اولی، دستورالعمل هایی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. اگر مورد دوم رخ دهد، ممکن است مجبور شوید برای اصلاح مشکل اقدام قانونی کنید.

 

وب سایت شما مانند مادر محتوای شما است، اما برای ایجاد آگاهی در بین مخاطبان خود، آن محتوا باید در جهان منتشر شود. پست‌های وبلاگ مهمان، رسانه، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما – اینها همه کانال‌هایی با دید بالا برای محتوای شما هستند و استفاده از هر کانال بازاریابی هوشمندانه است.فرصت انتشار پیشنهاد ارزش خود به گروه وسیعی از مردم بسیار ارزشمند است، و شایسته ترین پیام شماست، حتی اگر آن متن از قبل در سایت شما وجود داشته باشد.اگر بتوانید هر شکل از ارتباط را تا حدودی منحصر به فرد کنید، پیام های استفاده مجدد شما اضافی به نظر نخواهند رسید و پس از دنبال کردن پیوند به سایت شما، کاربر یکنواختی اطمینان بخشی را در ارتباط شما پیدا می کند.

 

سرقت ادبی و نحوه پاسخگویی

فهمیدن این که محتوای شما به صورت stاولن جالب نیست شما با خوشحالی در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی با استفاده از کنسول جستجوی گوگل هستید و یک لینک ناآشنا به آخرین پست وبلاگ شما می آید. شما با کلیک بر روی آن به اندازه کافی مطمئن هستید—این یک کپی کلمه به کلمه است، بدون ذکر منبع.دو راه وجود دارد که می توانید به سرقت ادبی واکنش نشان دهید: شکایت کنید یا آن را رها کنید.برای مثال، اگر کل سایت شما شبیه سازی شده باشد، می خواهید اقدام قانونی انجام دهید. به همین ترتیب، اگر یک رقیب نزدیک نسخه‌هایی از محتوای شما را منتشر کرده است که به سختی ویرایش شده‌اند، باید جلوی آن را بگیرید.با این حال، اگر یک وب‌سایت بی‌شب بخشی از محتوای شما را جذب کرده است، می‌توانید به سادگی آن را نادیده بگیرید. احتمالاً به دلایل متعدد، آن سایت از سایت شما پایین‌تر خواهد بود، اما اصلی‌ترین آن این است که شما نسخه متعارف محتوا است.

 

بهترین روش های محتوای تکراری

مدیریت مشکلات ناشی از تکرار محتوای داخلی را می توان با راه حل هایی مانند فهرست نکردن برخی صفحات خاص، استفاده از تغییر مسیرهای 301 و استفاده از تگ های URL متعارف انجام داد.با این حال، در بسیاری از موارد، ممکن است متوجه شوید که حذف محتوای تکراری راه حل بهتری است. به عنوان مثال، هنگام استفاده از ریدایرکت 301، صفحه برای موتورهای جستجو نامرئی می شود، در این صورت، باید از خود بپرسید که آیا صفحه واقعاً هدف مفیدی دارد یا خیر.تگ متعارف راه بهتری برای نگه داشتن محتوای تکراری ارزشمند است اما اجازه نمی دهد در دقت نتایج جستجو اختلال ایجاد کند. وقتی نسخه اصلی محتوا را شناسایی می کنید، یک موتور جستجو همیشه می داند که کدام یک را فهرست کند.

0