الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]الگوریتم پنگوئن

Google Penguin یک به روز رسانی الگوریتم است که برای اولین بار در آوریل 2012 اعلام شد.  طراحی سایت در اصفهان هدف این به روز رسانی کاهش هرزنامه های وب، جریمه کردن وب سایت هایی بود که با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه برای به دست آوردن پیوندها و دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو، دستورالعمل های وب مستر گوگل را نقض می کردند. همچنین به وب‌سایت‌ها با پروفایل‌های لینک با کیفیت بالا پاداش داد.

 

جریمه ها و بازیابی پنگوئن گوگل

برای سال‌های متمادی، وب‌سایت‌هایی که با جریمه پنگوئن گوگل مواجه می‌شوند، رتبه‌بندی خود را تحت تأثیر قرار می‌دهند. تنها راه بازیابی از جریمه و جلب اعتماد گوگل، حذف لینک های توهین آمیز است. صاحب وب سایت یا آژانس SEO درخواست هایی را برای حذف این پیوندها ارسال می کند. اگر نمی‌توان آنها را حذف کرد، لازم بود یک لیست رد کردن به کنسول جستجو ارسال شود. به عبارت ساده تر، از گوگل می خواهید هنگام خزیدن در سایت، برخی از لینک ها را نادیده بگیرد.

 

مشکل این بود که به‌روزرسانی‌های Google Penguin به صورت دوره‌ای دوباره اجرا می‌شدند. سئو سایت اصفهان سایت‌هایی که لینک‌های هرزنامه را حذف یا رد می‌کنند، هر بار که به‌روزرسانی پنگوئن منتشر می‌شود، دوباره ارزیابی می‌شوند، اما این ممکن است از 6 ماه تا یک سال طول بکشد. وب‌سایت‌ها ممکن است به اشتباه به‌عنوان هرزنامه طبقه‌بندی شوند، و سپس باید یک بازی انتظار انجام دهند تا توسط Google دوباره ارزیابی شوند.

 

با این حال، به‌روزرسانی جدید الگوریتم پنگوئن که در سپتامبر 2016 منتشر شد به این معنی است که دیگر اینطور نیست. پنگوئن در حال حاضر در زمان واقعی اجرا می شود و ارزش لینک های هرزنامه را به جای جریمه کردن آنها کاهش می دهد.

 

گوگل پنگوئن 4.0

Penguin 4.0 چهارمین نسخه از الگوریتم گوگل و اولین نسخه ای است که به تمامی زبان ها اجرا می شود. گوگل این به روز رسانی را در 23 سپتامبر 2016 اعلام کرد و مدعی شد که “وب مسترها باید آزادانه روی ایجاد وب سایت های شگفت انگیز و متقاعد کننده تمرکز کنند.” همچنین مشخص شد که پنگوئن 4.0 آخرین به روز رسانی در نوع خود خواهد بود.

 

در حالی که پنگوئن هنوز به مشکلات مربوط به هرزنامه های وب که در ابتدا در نظر گرفته شده بود رسیدگی کند، در آخرین به روز رسانی خود مسئولیت بسیار بیشتری بر عهده آن گذاشته شده است. به عنوان مثال، به بخش اصلی الگوریتم اصلی گوگل تبدیل شده است. “هسته” از بیش از 200 الگوریتم مجزا تشکیل شده است که ارزیابی می کند که یک وب سایت باید برای یک جست و جوی خاص رتبه بندی کند. این نشان می دهد که پنگوئن در حال حاضر مهم تر از قبل است.

 

سایر تغییرات کلیدی در الگوریتم عبارتند از:

 

 

به جای مجازات برای پیوندهای هرزنامه، لینک های با کیفیت پایین اکنون نادیده گرفته می شوند و ارزش آنها کاهش می یابد. این خبر خوبی برای سایت هایی است که در گذشته به طور غیرمنصفانه با پنگوئن ضربه خورده اند. با این حال، اگر پنگوئن تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین را شناسایی کند، می‌تواند تصمیم بگیرد که تمام لینک‌هایی را که به سایت شما اشاره می‌کنند تخفیف دهد که به شدت برای دید سایت شما مضر است.[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]ابزار Disavow هنوز در دسترس کاربران است و گوگل مدیران وب‌سایت‌ها را تشویق به استفاده از آن کرده است، اما این عملکرد به جای محافظت از سایت شما در برابر مجازات، بیشتر به راهی برای هشدار دادن به Google در مورد هرزنامه تبدیل می‌شود.

 

پنگوئن 4.0 در زمان واقعی اجرا می شود

آخرین به روز رسانی پنگوئن با سرعتی بسیار سریعتر از همیشه کار می کند. دیگر مشمول به‌روزرسانی دوره‌ای داده نمی‌شود. در عوض، در زمان واقعی به روز می شود، به این معنی که پیوندها به طور مداوم در حین خزیدن گوگل در وب مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرند.

 

این بدان معناست که اگر مشخص شود که پیوندها را دستکاری می کنید، تقریباً بلافاصله جریمه می شوید. از سوی دیگر، این بدان معناست که هنگام کار برای حذف جریمه پنگوئن، بازیابی اعتماد Google بسیار آسان‌تر است، زیرا دیگر لازم نیست ماه‌ها منتظر بمانید تا دوباره ارزیابی شود.

 

پنگوئن 4.0 دانه بندی بیشتری دارد

گوگل قبلاً کل سایت‌ها را در صورتی که در زمینه ایجاد لینک‌های هرزنامه گناهکار شناخته شوند جریمه می‌کرد. به عنوان مثال، اگر یک صفحه در گوگل شهرت بدی داشته باشد، کل دامنه متحمل عواقب آن خواهد شد.

 

اکنون، الگوریتم پنگوئن بسیار خاص‌تر شده است. اگر یک صفحه تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین داشته باشد، تنظیمات رتبه‌بندی به‌جای کل دامنه بر این صفحه تأثیر می‌گذارد.

 

چگونه پنگوئن 4.0 بر سئوی من تأثیر می گذارد؟

علیرغم اینکه این یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم در سال‌های اخیر است، روند بهینه‌سازی احتمالاً تا حد زیادی برای آژانس SEO شما یکسان باقی مانده است.

 

با این حال، چندین مورد وجود دارد که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد:

 

جریمه های فوری

امیدواریم که درگیر هیچ گونه روش ساخت لینک کلاه سیاه نباشید و اکیداً توصیه می کنیم از انجام این کار خودداری کنید، اما اگر دارید، باید بدانید که احتمالاً تقریباً بلافاصله با مجازات روبرو خواهید شد. با این حال، شما همچنین می توانید وضعیت را بسیار سریعتر از قبل حل کنید.

 

نوسانات رتبه

از آنجایی که پنگوئن 4.0 نمایه های پیوند را مجدداً در زمان واقعی ارزیابی می کند، نوسانات در رتبه بندی به احتمال زیاد بیشتر رخ می دهد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که پنگوئن تنها یکی از دلایل احتمالی برای تغییر در رتبه‌بندی است. آژانس سئوی شما می‌تواند به تعیین اینکه آیا رتبه‌بندی شما تحت تأثیر پنگوئن 4.0 است یا خیر کمک خواهد کرد.[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه گوگل روش ارزیابی کیفیت لینک با پنگوئن 4.0 را تغییر داده است، وجود ندارد. با این وجود، این یک فرصت خوب برای ارزیابی پروفایل پیوند خود و اطمینان از انجام این کار است

هیچ چیزی که بتواند سیگنال های هرزنامه را تحریک کند. اگر در این مورد نگران هستید، ایده خوبی است که از آژانس سئوی خود بخواهید یک ممیزی پیوند انجام دهد که به برجسته کردن هر پیوندی که ممکن است مشکل ساز باشد کمک می کند.

 

توزیع محتوا با کیفیت بالا

بسیاری از صاحبان وب سایت قبلاً به صفحه یا منطقه خاصی از وب سایت اعتماد می کردند تا آنها را در رتبه بندی بالا نگه دارند. از آنجایی که Penguin 4.0 بیشتر به صفحه اختصاص دارد، داشتن محتوای با کیفیت بالا و پیوندها که به طور مساوی در یک وب سایت توزیع شده اند اهمیت بیشتری پیدا می کنند. اطمینان حاصل کنید که هیچ بخش از وب سایت را نادیده نمی گیرید و این نباید مشکلی ایجاد کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0