اصول و قواعد لینک سازی داخلی

پشتیبانی|سئو سایت اصفهان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]لینک سازی داخلی چیست؟
لینک سازی داخلی در افزایش رتبه و بازدید سایت بسیار مهم است

دو نوع پیوند وجود دارد:
1- لینک سازی داخلی
2- پیوند خارجی
لینک سازی داخلی به پیوندی گفته می شود که بین صفحات مختلف یک وب سایت انجام می شود. روشی که یک وب سایت از یک صفحه به صفحه دیگر لینک می دهد. لینک بیلدینگ خارجی زمانی است که وب سایت دیگری به یکی از صفحات وب سایت شما طراحی سایت اصفهان لینک می دهد که به آن بک لینک یا لینک خارجی نیز می گویند.

اهمیت لینک سازی داخلی
بهینه سازی لینک های داخلی وب سایت به کاربران کمک می کند تا مطالب و صفحات مرتبط را بهتر بیابند و به آن دسترسی پیدا کنند که در این صورت می توان نیازهای کاربران را به بهترین شکل و شکل برآورده کرد.

علاوه بر این، خزنده ها در موتورهای جستجو و بهینه سازی می توانند به راحتی در پست ها، صفحات و محتوای سایت شما حرکت کنند که تاثیر بسیار خوب و مثبتی روی شما دارد. به عبارت دیگر لینک سازی داخلی اگر به صورت اصولی و استاندارد انجام شود تاثیر مثبت و خوبی در نمایه سازی آدرس و صفحات وب سایت خواهد داشت.

نرخ پرش، که مهم ترین معیار کاربران است، رابطه معکوس با لینک سازی داخلی دارد. هر چه نرخ پرش کمتر باشد، لینک سازی داخلی شما بهتر است.

مزیت لینک های داخلی برای گوگل
لینک سازی داخلی به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و زمان زیادی را در وب سایت صرف مطالعه و بازدید از پست کنند و از مطالب مرتبط بهره مند شوند و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

در صورتی که کاربران وارد وب سایت شده و به دنبال رفع نیاز خود باشند و در این بین با محتوای مورد علاقه خود مواجه شوند، برای به دست آوردن مطالب مرتبط تر به سایر صفحات سایت نیز مراجعه کرده و زمان زیادی را در سایت سپری می کنند که باعث کاهش می شود. دفع کاربر و نرخ پرش. هر چه نرخ پرش کمتر باشد، بهتر است و امتیاز گوگل برای آن وب سایت بالاتر است.

زمانی که لینک سازی داخلی در داخل وب سایت انجام می شود، کاربرانی که وارد وب سایت می شوند و مطالب سایت را مطالعه می کنند، در صورتی که آن مطالب برای آنها مثمر ثمر و مفید باشد، قطعاً سایر مطالب سایت را با علاقه و اشتیاق بیشتری دنبال می کنند.

با لینک سازی داخلی، ترافیک سایت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و نرخ پرش کاهش می یابد. با کاهش نرخ پرش در سایت، سئوی سایت بهبود می یابد و گوگل سایت را در موقعیت بهتری قرار می دهد.

اصول و قواعد لینک سازی داخلی
1- لینک دادن به مطالب مرتبط
اولین و مهمترین نکته در لینک بیلدینگ داخلی، لینک دادن مطالب، صفحات و وب سایت های مرتبط به یکدیگر است، زیرا لینک دادن به مطالب مرتبط بسیار موثر است. بهترین راه برای دریافت بک لینک از سایت های هم نوع و مرتبط است، بنابراین باید محتوا و محتوایی از یک دسته و نوع یا مرتبط با یکدیگر تولید و لینک کنید. البته باید توجه داشته باشید که عنوان پست ها یکسان نیست زیرا در این صورت با بهینه سازی کلمات کلیدی مشکل خواهید داشت.

2- مدیریت تعداد لینک های خارجی
اگر تعداد لینک های خارجی بیشتر باشد باعث کاهش کیفیت و اعتبار می شود سپس از تعداد لینک های خارجی کم بین 1 تا 5 مورد استفاده کنید.

3- در نظر گرفتن انکر تکست های متنوع و اصولی
Anchor text کلمه یا عبارتی است که روی آن لینک می دهید و از طریق آن کلمه به صفحات دیگر لینک می دهید. در گذشته انتخاب هر کلمه یا عبارتی به عنوان انکر تکست معقول بود، اما امروزه با توجه به الگوریتم های جدید گوگل که بر روی متن های انکر تکست متمرکز و حساس هستند، باید در انتخاب کلمه یا عبارت مناسب به عنوان انکر تکست دقت بیشتری داشته باشید. الگوریتم پنگوئن پیشرفته متن های لنگر را به طور جدی و با دقت بررسی می کند.

کلمات یا عباراتی به عنوان متن لنگر که شبیه یک کلمه کلیدی، مترادف کلمه کلیدی، بخشی از کلمه کلیدی، خود کلمه کلیدی و پیشوندها و پسوندها است انتخاب می شوند. انتخاب این نوع کلمات کلیدی بسیار مناسب، طبیعی و موفق است. انکر تکست ها نباید بیش از یک جمله یا بیشتر از 2 کلمه و 2 عبارت باشند، طول مناسب آنها را رعایت کنید. از پاراگراف ها برای پیوند دادن به صفحات دیگر استفاده نکنید و سعی کنید مطمئن شوید که انکر تکست ها معنادار و نزدیک به کلمات کلیدی هستند.

توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که پس از لینک دادن به هیچ وجه انکر تکست خود را تغییر ندهید و آن را ویرایش نکنید زیرا این کار تاثیر بسیار منفی بر سئوی سایت شما دارد. اگر تمام صفحات وب سایت از طریق یک کلمه کلیدی به یکدیگر پیوند داده شده اند، می توانید برای دسترسی به هر یک از صفحات، بک لینک در نظر بگیرید.

4- ایجاد لینک و ترغیب کاربران به کلیک بر روی آنها
بهترین نوع لینک بیلدینگ لینکی است که کاربران روی آن کلیک کنند یا به عبارتی نرخ کلیک بالا باشد.

لینک هایی که بالاترین نرخ کلیک را دارند به شرح زیر است:

صفحات مرتبط به یکدیگر لینک می شوند، زیرا اگر کاربری در همان صفحه باشد و آن صفحه را لایک کند و آن را لایک کند، صددرصد به صفحات مشابه و مرتبط مراجعه می کند. بنابراین لینک دادن به صفحات مرتبط بهترین نوع پیوند است زیرا باعث افزایش ترافیک و بازدید و افزایش نرخ کلیک می شود.

از روش های قدیمی برای پیوند بهتر و متقاعد کردن کاربران بیشتر استفاده نکنید. به عنوان مثال از نوشتن کلماتی مانند ادامه مطلب، اینجا، بعدی و غیره خودداری کنید زیرا زمان چنین مواردی است[/vc_column_text][us_separator][vc_column_text]حقه ها گذشته است و تعادل انکر تکست ها را به هم می زند.

البته استفاده از این کلمات و عبارات برای لینک های خارجی مفید و موثر است  سئو سایت اصفهان اما به جز تاثیر منفی، تاثیر دیگری در لینک سازی داخلی ندارد.

شما به عنوان صاحب سایت باید نیازهای کاربران را بشناسید و با شناخت نیاز آنها سعی کنید محتوایی تولید کنید که پاسخگوی نیاز آنها باشد یا آنها را به صفحاتی هدایت کنید که پاسخگوی نیازهای آنها باشد. کاربران را تشویق کنید تا روی پیوندها کلیک کنند و از آنها بخواهید برای دسترسی به موارد روی پیوندهای خاص کلیک کنند.

برای شناسایی بهتر لینک ها برای متقاعد کردن کاربر، رنگ لینک ها باید با رنگ متن متفاوت باشد تا آنها را متمایز کند. برای نمایش بهتر و متمایزتر بودن متن پیوندها نسبت به رنگ متن می توانید آن را BOLD کنید.

5- لینک ها را در داخل متن پراکنده کنید
پراکندگی لینک ها در متن و محتوا و جلوگیری از تجمع لینک ها در یک بخش بسیار مهم است. پراکندگی لینک بین متون باید به صورت حرفه ای انجام شود، تجمع لینک ها تاثیر خوبی نخواهد داشت.

نکات مهم در پیوند درون متنی به شرح زیر است:

لینک هایی که در بالای متن قرار دارند بسیار مهم هستند پس بهتر است لینک های مهم و مفید را در ابتدای متن و محتوا قرار دهید.

اگر طول متن لنگر که برای پیوند انتخاب می‌کنید بیش از 2 کلمه باشد، به احتمال زیاد کاربران را متقاعد به کلیک کردن می‌کند.

هدرهای انکر h3 و h4 متن های خوبی برای لینک دادن هستند و می توانید از آنها برای لینک دهی بهتر استفاده کنید.

6- متعادل سازی تعداد لینک ها
هنگام پیوند از یک صفحه به صفحه دیگر، مقداری اعتبار از صفحه اول به صفحه دوم منتقل می شود. به این معنی که صفحه اول اعتبار و کیفیت صفحه دوم را تایید می کند و برای ارائه بیشتر به کاربران صفحه خود معرفی می کند. بنابراین هنگام لینک دادن باید مراقب باشید که از لینک های زیاد استفاده نکنید، زیرا گوگل آن را اسپم یا لیست سیاه می داند و اثرات منفی پشت آن خواهد داشت. از طرف دیگر، تعداد زیادی لینک داخلی یا خارجی در یک پست برای کاربران بسیار گیج کننده خواهد بود. همه کاربران وب سایتی را ترجیح می دهند که محتوای مفید و ساختار بهتری داشته باشد و تمام نیازهای آنها را برآورده کند. بنابراین تعادل را در استفاده از لینک های داخلی حفظ کنید.

7- اشتراک گذاری اعتبار صفحات از طریق لینک بیلدینگ
بسیاری از سئوکاران و متخصصان بر این باورند که لینک دادن از یک صفحه با ترافیک بیشتر به صفحه با ترافیک کمتر، باعث افزایش ترافیک به آن صفحه کم می شود. به این ترتیب با لینک دادن به پستی که 200 بازدید در روز دارد می توانید از آن برای افزایش اعتبار استفاده کنید و از پستی که در ماه حدود 10 بازدید دارد بازدید کنید. برای افزایش بازدید از صفحه و پست های کم بازدید می توانید از صفحات پربازدید استفاده کنید و برای افزایش بازدید آنها را به یکدیگر پیوند دهید.

8- ارزش صفحاتی که لینک شده اند را در نظر بگیرید
همانطور که گفتیم، الگوریتم های جدید گوگل بیشتر بر کیفیت تمرکز دارند تا کمیت. بنابراین محتوایی که برای افزایش ترافیک و اعتبار به یکدیگر لینک می دهید باید ارزش بیشتری داشته باشد که ارزش دوست داشتن و خواندن و بازدید کاربر را داشته باشد.

به عنوان مثال، صفحه ای با توضیحات دقیق و محتوای مفید بهتر از صفحه ای با توضیحات مختصر است. بنابراین اگر می خواهید لینک خوبی داشته باشید و از موتور بهینه سازی گوگل امتیاز بگیرید، بهتر است کیفیت صفحات لینک شده را در نظر بگیرید زیرا گوگل به کیفیت محتوا و پست ها اهمیت زیادی می دهد.
پیوند دادن مطالب قدیمی
هنگامی که محتوای جدید را به محتوای قدیمی پیوند می دهید، گوگل نیز محتوای قدیمی را بررسی و بهینه می کند. در این صورت شانس و احتمال نمایش مطالب قدیمی در رتبه های برتر و افزایش رتبه سایت افزایش می یابد.

اصول
9- تست، بررسی و ویرایش اشتباهات املایی یا دستوری
وجود غلط املایی در متون درون خطی که لینک شده اند تاثیر منفی بر لینک سازی داخلی و رتبه سایت شما می گذارد و ارزش لینک دهی را کاهش می دهد، پس روی اصلاح آنها تمرکز کنید.

برای تجزیه و تحلیل سئوی وب سایت خود کلیک کنید[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0