چرا امتیاز هرزنامه Moz مهم است؟

امتیاز هرزنامه

همه ما می‌خواهیم وب‌سایت‌هایمان عملکرد خوبی داشته باشند، و به همین دلیل، تلاش می‌کنیم  سئو سایت اصفهان تا حد امکان معیارهای معتبر را پیدا کرده و از آنها استفاده کنیم. یکی از بهترین معیارها برای استفاده – حداقل از زمانی که گوگل تصمیم گرفت رتبه صفحه را از دید عموم پنهان کند – رتبه های برای Domain Authority و Page Authority هستند. البته یک مرجع معتبر در دنیای بازاریابی آنلاین است.

Moz امتیازها و رتبه های دیگری را نیز ارائه می دهد، و یکی از آنها امتیاز اسپم است. “امتیاز هرزنامه” معیار Moz است که احتمال اینکه یک وب سایت یک وب سایت اسپم با کیفیت پایین باشد را تخمین می زند. 1% به این معنی است که بعید است که سایت هرزنامه باشد و 82% به این معنی است که برای مثال تقریباً مطمئناً سایت یک سایت اسپم است.

بنابراین امتیاز اسپم در واقع به چه معناست؟ آیا داشتن امتیاز اسپم بالا خطرناک است؟ آیا کاری هست که بتوانید در مورد آن انجام دهید؟ و آیا واقعاً مهم است؟

امتیاز هرزنامه Moz چیست؟

امتیاز هرزنامه Moz یک معیار مقایسه ای است که میزان شباهت یک سایت به سایت های دیگر را که توسط الگوریتم گوگل به نوعی هرزنامه در نظر گرفته می شوند را اندازه گیری می کند. Moz در ابتدا امتیاز هرزنامه را در سال 2015 ایجاد کرد و از آن زمان تاکنون در طول سالها تکامل یافته است. در آن زمان، عددی بین 1 تا 17 بود که اساساً چک لیستی از پرچم‌های هرزنامه بود. اکنون به طور قابل توجهی دانه بندی شده است.

اعلام امتیاز هرزنامه Moz

از طریق این فرآیند، Moz 27 شباهت را تعیین کرده است که این سایت ها تمایل به اشتراک گذاری دارند. من خلاصه ای از اینها را در یک لحظه به شما ارائه خواهم کرد.هنگامی که Moz سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند، به دنبال طیف گسترده ای از ویژگی ها، از جمله آن 27 سیگنال هرزنامه است. هر چه سایت شما از این ویژگی ها بیشتر باشد، امتیاز اسپم شما بالاتر خواهد بود.می توانید به امتیاز هرزنامه خود در Moz’s Link Explorer دسترسی پیدا کنید، جایی که درصدی از 1 تا 100 را نشان می دهد. 1-30٪ امتیاز هرزنامه پایین است. 31-60% یک امتیاز اسپم متوسط ​​است. و البته 61% تا 100% امتیاز اسپم بالایی است. هر چه درصد شما بیشتر باشد، احتمال اینکه سایت شما به عنوان هرزنامه برای ابزارهای تحلیلی مختلف و قدرت همیشه حاضر گوگل مواجه شود، بیشتر می شود.

نکته در مورد امتیاز هرزنامه اینجاست: این امتیاز بر اساس همبستگی است، نه علیت. آن‌ها نسخه‌ای از الگوریتم گوگل نساخته‌اند که بگوید «وقتی یک سایت X را انجام می‌دهد، جریمه می‌شود» با علیت. آنها به سادگی ویژگی هایی را شناسایی کرده اند که یک سایت در هنگام جریمه شدن تمایل به داشتن آنها دارد. این ویژگی‌ها ممکن است به جریمه کمک کنند (و برخی از آنها تأیید می‌شوند، مانند پیوندهای بهره‌بردار)، در حالی که برخی دیگر ممکن است در واقع هیچ ربطی به آن نداشته باشند، بلکه صرفاً ویژگی‌های مشترک هستند.

گرفت.

نحوه استفاده از امتیاز اسپم

ما به‌عنوان بازاریاب از هر چیزی که دلالت بر هرزنامه بودن سایت ما داشته باشد، دوست نداریم، چه پیوندی از سایت دیگری که می‌گوید سایت ما بد است، چه جریمه‌ای از طرف Google، یا یک معیار در دسترس عموم مانند امتیاز هرزنامه Moz. ما طبیعتاً می‌خواهیم در صورت بروز مشکل به آن بپردازیم و تا آنجا که می‌توانیم تعداد امتیاز اسپم را به حداقل برسانیم.

 

اولین چیزی که باید تشخیص داد این است که امتیاز هرزنامه حتی به اندازه 50-60٪ دلیل زیادی برای نگرانی نیست. رتبه Moz به جز نظرات شما و سایر افرادی که به امتیاز صفحه شما نگاه می کنند، در نظر گرفته نمی شود. گوگل قطعا به آن نگاه نمی کند. دیدن آن ممکن است آزاردهنده باشد، اما امتیاز هرزنامه 60٪ فقط به این معنی است که شما برخی از مشکلات احتمالی در سایت خود دارید که باید به آنها رسیدگی کنید، نه اینکه در شرف جریمه شدن هستید یا اینکه سایت شما اسپم است.

 

اساسا، تا زمانی که سایت شما جریمه نشده باشد، امتیاز اسپم شما چندان مهم نیست. در صورت تمایل می توانید از آن برای مقایسه سایت خود با رقبای خود استفاده کنید، اما استفاده اصلی از امتیاز اسپم، جستجوی مشکلات احتمالی است که ممکن است ایجاد شود.

 

ستون امتیاز هرزنامه

به هر حال، Moz چیزهای زیادی در مورد نحوه عملکرد سئو می‌داند. اگر آنها ویژگی های خاصی از سایت های خاص را به عنوان منفی علامت گذاری کرده باشند، این ویژگی ها احتمالاً منفی هستند. تغییر یا رفع این مشکلات احتمالاً منجر به افزایش رتبه جستجو، ترافیک و ارزش شما می شود، حتی اگر از ابتدا تحت مجازات قرار نگرفته باشید. اساسا، می توانید از آن به عنوان چک لیستی از مسائل احتمالی برای بررسی در سراسر سایت خود استفاده کنید.

 

همچنین می‌توانید از امتیاز هرزنامه برای بررسی هر سایتی که می‌خواهید برای آن بنویسید، از آن پیوند دریافت کنید یا به‌عنوان منبعی برای رشد خود استفاده کنید، استفاده کنید. لینک ها ستون فقرات سئو هستند، و آنها ستون فقرات امتیاز اسپم هستند. دامنه ای با امتیاز اسپم بالا که به سایت شما لینک می دهد، به طور کلی امتیاز اسپم شما را افزایش می دهد، حتی اگر به سئو سایت شما آسیبی نرساند (یا حتی به شما کمک کند).

 

ارزش بررسی کردن را دارد، اما به این معنا نیست که معیاری مطلق برای “رد کردن این پیوند یا جریمه شدن” باشد. در واقع، Moz حتی نمی‌تواند تشخیص دهد که آیا لینک‌ها را رد کرده‌اید یا خیر، و امتیاز هرزنامه شما همچنان لینک‌های رد شده را خواهد گرفت. به حساب آوردن.

 

عامل امتیاز هرزنامه 

همانطور که قبلاً اشاره کردم، Moz 27 ویژگی مختلف را ارائه کرد که در بین بسیاری از سایت‌هایی که پیدا کرده‌اند و به دلیل هرزنامه بودن جریمه شده‌اند به اشتراک گذاشته شده است. برخی از این موارد ساده هستند، در حالی که برخی دیگر کمی کمتر آشکار هستند.

 

تفکیک امتیاز اسپم

در اینجا خلاصه کامل است.

سایت صفحات زیادی ندارد. برای رفع این مشکل در سایت خود، فقط محتوای بیشتری منتشر کنید. این به مرور زمان با رشد سایت شما بهتر می شود. سایت اغلب برای هرزنامه استفاده می شود. من به طور کلی توصیه می کنم فقط در صورت امکان از .coms استفاده کنید و از TLD های هرزنامه اجتناب کنید.نام دامنه سایت از نظر طول شبیه به سایر سایت های هرزنامه است. با این حال، موز نمی گوید این طول چقدر است.نام دامنه سایت حاوی اعداد است. البته، تعداد زیادی سایت عالی با شماره در نام دامنه آنها وجود دارد، بنابراین این واقعاً مهم نیست.سایت از Google Fonts API استفاده نمی کند. اگر می توانید از آن استفاده کنید.سایت از گوگل تگ منیجر استفاده نمی کند. اگر می توانید از آن استفاده کنید.سایت از تبلیغات DoubleClick استفاده نمی کند. با این حال، من توصیه نمی‌کنم که تبلیغات را فقط برای جلوگیری از امتیاز اسپم اضافه کنید.سایت شماره تلفن ندارد کسب‌وکارهای قانونی دارای اعداد تجاری هستند و NAP یک سیگنال سئو واقعی است، بنابراین این یک امر قانونی است.سایت لینکی به لینکدین ندارد. بعید است که سایت‌های هرزنامه در رسانه‌های اجتماعی تجاری حضور داشته باشند، بنابراین لینکدین به‌طور عجیبی یک سیگنال اسپم مناسب است.سایت آدرس ایمیل تجاری ندارد. سایت های هرزنامه اغلب هیچ روشی را برای تماس با آنها پنهان نمی کنند، بنابراین فقط اطلاعات تماس خود را در دسترس قرار دهید.سایت از HTTPS استفاده نمی کند. تعداد کمی از سایت‌های اسپم می‌خواهند برای گواهی‌های SSL هزینه بپردازند، بنابراین منطقی است.این سایت از کلمات کلیدی متا استفاده می کند. بسیاری از ما سال‌هاست که می‌دانیم فیلد کلمات کلیدی بی‌فایده است، بنابراین هرکسی که از آن استفاده می‌کند احتمالاً در بهترین حالت از کاری که انجام می‌دهد بی‌اطلاع است.

سایت بازدید کننده زیادی ندارد. سایت های اسپم به ندرت آن را بزرگ می کنند. به همین دلیل است که اگر سایت شما کوچک و جدید است، توصیه می‌کنم امتیاز اسپم را نادیده بگیرید.این سایت از تگ های rel=canonical برای اشاره به جای دیگری استفاده می کند. سایت های Scraper و سایت های syndication این کار را انجام می دهند، بنابراین می تواند یک سیگنال هرزنامه باشد. از canonicalization به درستی استفاده کنید.عناوین صفحات سایت بسیار طولانی یا بسیار کوتاه هستند. اکثر سایت‌های غیر اسپم می‌دانند که عناوین خود را تا حد معقولی حفظ کنند.جابجا کنند (یا اصلاً یکی را فهرست نمی‌کنند).این سایت از کلمات کلیدی متا زیادی استفاده می کند. من مطمئن نیستم که چرا “داشتن کلمات کلیدی متا زیاد” سیگنالی جدا از “اصلاً داشتن کلمات کلیدی متا” است، اما Moz این کار را انجام می دهد، بنابراین شما بروید.سایت فاویکون ندارد. یکی را برای نام تجاری اضافه شده در برگه ها مشخص کنید.این سایت از فیس بوک پیکسل استفاده نمی کند. مانند لینکدین، سایت های هرزنامه به ندرت حضور تجاری در رسانه های اجتماعی ایجاد می کنند.این سایت دارای لینک های خروجی به طور غیرعادی بالا یا پایین است. پیوند خود را ارگانیک و طبیعی نگه دارید.سایت به تعداد غیرعادی زیاد یا کم دامنه پیوند دارد. باز هم باید سعی کنید به طور طبیعی لینک کنید. دامنه های بسیار کم ممکن است نشان دهنده این باشد که شما بخشی از یک PBN هستید، و تعداد بسیار زیادی ممکن است مبهم به نظر برسند، اگرچه تخمین تعداد بیش از حد تعداد آنها دشوار است.این سایت نسبت به مقدار محتوایی که پشتیبانی می کند، پیوندهای خروجی بسیار زیادی دارد. مجدداً، Moz نمی‌گوید این تعداد چقدر است، بنابراین تخمین غیرعادی بودن آن دشوار است.نام دامنه سایت دارای همخوان های متوالی زیادی است. دامنه‌های هرزنامه معمولاً کلمات انگلیسی نیستند، بنابراین این امر تا حدی منطقی است، اگرچه لزوماً سیگنال خوبی نیست.این سایت از خط تیره های متعدد در نام دامنه استفاده می کند. استفاده از یک خط فاصله معمولاً خوب است. دو یا چند سایت بدتر به نظر می رسد و به احتمال زیاد یک سایت اسپم است.مسیرهای URL سایت یا بسیار طولانی یا بسیار کوتاه هستند. URL های قابل خواندن توسط انسان معمولاً راهی هستند.این سایت از “کلمات سمی” استفاده می کند. کلمات سمی کلماتی هستند که اغلب فقط توسط سایت‌های هرزنامه یا وب‌سایت‌هایی در جایگاه‌های غیر استاندارد مانند محتوای بزرگسالان استفاده می‌شوند.این سایت از متن انکر CPC بسیار استفاده می کند. اساساً، هرزنامه متن لنگر را پیوند دهید.

با امتیاز اسپم بالا چه کنیم؟

اگر امتیاز هرزنامه شما، مثلاً 20% تمام شده است، می توانید شروع به جستجوی برخی از مشکلات احتمالی در سایت خود کرده و آنها را برطرف کنید. من به شدت شک دارم که وقتی امتیاز اسپم شما کمتر از 50٪ باشد، گوگل قصد دارد شما را سرکوب کند، اما همچنان ارزش دارد که به دنبال مشکلاتی برای رفع آنها باشید، زیرا می توانند عملکرد سئوی شما را به طور کلی افزایش دهند.

 

اول از همه، اگر دامنه شما کمتر از یک سال قدمت دارد، لینک های نسبتا کمی دارد و محتوای چندانی ندارد، احتمالاً می توانید معیار امتیاز اسپم Moz را به طور کامل نادیده بگیرید. داده های بسیار کمی وجود دارد که آن امتیاز مرتبط نباشد. برعکس، اگر سایت شما بزرگتر و قدیمی تر است، و اگر عملکرد آن با مشکل مواجه است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک ممیزی انجام دهید تا ببینید آیا هر یک از این شاخص های هرزنامه باعث نگرانی هستند یا خیر.

 

اولین چیزی که باید بررسی کنید گزارش های کنسول جستجوی گوگل شما است. ببینید آیا جریمه جستجو دارید یا خیر. اقدامات دستی یک مسئله قطعی است که می خواهید حل کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهای شخص ثالث برای بررسی اینکه آیا مشکل الگوریتمی دارید یا خیر استفاده کنید و سعی کنید آن‌ها را نیز حل کنید. اگر ندارید

همچنین می توانید بررسی کنید که آیا مشکلات نمایه سازی، صفحات شکسته یا گزارشات Core Web Vitals دارید یا خیر. صفحات کند یا از دست رفته مطمئناً بر رتبه و ترافیک شما تأثیر می گذارد.

 

نتایج ضعیف در کنسول جستجو

بعد، یک حسابرسی بک لینک کامل انجام دهید. پیوندهای خود را ترجیحاً مستقیماً از Google بکشید تا بدانید چه چیزی ایندکس می شود و چه چیزی نیست. به دنبال هر چیزی باشید که هرزنامه است. در صورت تمایل می توانید این کار را با ابزارهای حسابرسی، فرآیندهای دستی و حتی ارجاع متقابل با امتیاز هرزنامه Moz انجام دهید.

 

به خاطر داشته باشید که برخی از انواع لینک ها توسط گوگل نادیده گرفته می شوند. من تعداد زیادی بک لینک از وب سایت های روسی دارم و هیچ کدام از آنها مهم نیست، چه مثبت و چه منفی. اگر بخواهم می‌توانم آنها را رد کنم، اما دلیلی برای این کار وجود ندارد. آنها مهم نیستند به نظر من، بسیاری از مردم بیش از آنچه واقعاً نیاز دارند، نگران بک لینک هستند.

 

لینک های با کیفیت پایین

آنچه شما در واقع به دنبال آن هستید پیوندهایی از سایت های مخرب، از سایت های نامرتبط و آشکارا هرزنامه مانند وام های روز پرداخت، فروشندگان دارو و غیره است. شما همچنین به دنبال پیوندهایی هستید که نشان می دهد محتوای شما توسط یک خراش دزدیده شده است. اینها انواع پیوندهایی هستند که می خواهید به آنها آدرس دهید.

 

به غیر از آن، فقط به فهرست عواملی که در بالا لیست کردم نگاه کنید، و ببینید آیا هر یک از آنها مشکلاتی هستند که ممکن است بتوانید در سایت خود برطرف کنید.

 

 

مثال امتیاز بالای هرزنامه در

هنگام مرور Moz Link Explorer چیزهای عجیب و غریب زیادی دیده ام. من سایت‌های کاملاً جدیدی را دیده‌ام که اساساً بدون محتوا و لینک صفر هستند که امتیازات اسپم بسیار بالایی دارند. من دیده‌ام که سایت‌های برندهای بزرگ با صدها هزار بازدیدکننده در روز دارای امتیازات اسپم بالایی هستند. خود Moz دارای 3٪ امتیاز هرزنامه است، و ما می دانیم که Moz 3٪ هرزنامه نیست. فقط ناسازگاری زیادی با متریک کلی وجود دارد.

 

من این را فقط به این دلیل نمی گویم که امتیاز اسپم بالایی دارم و می خواهم آن را بی اعتبار کنم. می توانید خودتان بررسی کنید؛ امتیاز هرزنامه من کمتر از Moz است، و این حتی با تعداد انگشت شماری بک لینک خودکار بد که خارج از کنترل من هستند. آنها فقط تعداد بیشتری از آنها نسبت به من دارند زیرا وب سایت بزرگتری دارند.

 

امتیاز هرزنامه Moz تنها زمانی ارزش نگرانی دارد که چیزی بالاتر از 25 تا 50 درصد می‌بینید، و حتی در آن زمان ارزش آن را دارد که نگران آن باشید به معنای «شاید زمان انجام ممیزی» باشد، نه «Google deindexing قریب‌الوقوع».

 

امتیاز هرزنامه Moz شما دائما در حال به روز رسانی است و آمار آنها معمولاً هر 30 روز یا بیشتر به روز می شود. اگر واقعاً شما را آزار می دهد، می توانید لیست را پایین بیاورید و هر مورد را بررسی کنید. هنوز فاویکون ندارید؟ زمان اضافه کردن یکی است. سایت شما صفحات زیادی ندارد؟ زمان اضافه کردن یک وبلاگ و شروع به تولید محتوای با کیفیت است. پس از ایجاد تغییرات، یک ماه به آن فرصت دهید و دوباره بررسی کنید تا ببینید امتیاز شما چگونه بهبود یافته است.

0