استراتژی سئو 2021

استراتژی سئو 2021

[vc_row][vc_column][vc_column_text]با سلام ضمن عرض خسته نباشید به همراهان گرامی وبسایت پارسیان اندیش سئو دراین مقاله از سری مقالات وبسایت می خواهیم تادررابطه بادر استراتژی سئو 2021 چیست؟،توضیح دهیم پس درادامه بابنده همراه باشید

 

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی SEO فرآیند سازماندهی محتوای وب سایت بر اساس موضوع برای بهبود احتمال حضور در نتایج جستجو است. اساساً ، این فرایندی است که شما برای به حداکثر رساندن فرصت به دست آوردن ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو دنبال می کنید.

 

داشتن یک استراتژی SEO مهم است زیرا به شما کمک می کند هنگام ایجاد محتوا در مسیر خود باشید.  طراحی سایت اصفهان به جای اینکه فقط آنچه شما فکر می کنید مردم به دنبال آن هستند ، ایجاد کنید ، استراتژی شما اطمینان می دهد که شما محتوایی را ایجاد می کنید که افراد به دنبال آن هستند.

 

برای بازاریابی محتوا ، یک استراتژی SEO یک قطعه مهم از معما است زیرا این نحوه نمایش محتوای شما در وهله اول ، به ویژه در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است. اگر محتوای شما پراکنده و نامنظم باشد ، ربات های موتور جستجو زمان بیشتری برای نمایه سازی سایت شما ، شناسایی حوزه اختیار شما و رتبه بندی صفحات سایت شما دارند.

 

استراتژی سئو موبایل

سئو موبایل عامل مهمی است که باید هنگام ایجاد استراتژی کلی خود به خاطر بسپارید. بهینه سازی موبایل شامل اطمینان از در دسترس بودن و در دسترس بودن محتوای سایت و سایت شما برای بازدیدکنندگان در دستگاه های تلفن همراه است ، بنابراین آنها می توانند همان تجربه را داشته باشند و همان مقدار مرورگرهای دسک تاپ را دریافت کنند.

 

بهینه سازی موبایل فوق العاده مهم است ، زیرا Google برای اولین بار در فهرست بندی تلفن همراه فعالیت می کند. این بدان معنی است که الگوریتم به جای خزیدن یک سایت دسک تاپ ، هنگام فهرست بندی و رتبه بندی صفحات برای SERP ، از نسخه موبایل سایت شما استفاده می کند. علاوه بر این ، 61 درصد از درخواست های جستجوی Google در ایالات متحده در دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افتد. بنابراین ، همه مواردی که در نظر گرفته شد ، بدون اولویت بندی بهینه سازی تلفن همراه ، استراتژی SEO شما بی تأثیر خواهد بود.

 

اگرچه این یک فرایند کاملاً جداگانه نیست ، اما ملاحظات متفاوتی برای سئو موبایل وجود دارد مانند نظارت بر سرعت صفحه ، طراحی سایت پاسخگو ، سئو محلی و ایجاد محتوایی با کیفیت بالا ، صرف نظر از دستگاهی که در آن مشاهده شده است.

 

 

سه نوع سئو وجود دارد که یک استراتژیست سئو می تواند بر روی آنها تمرکز کند:

 

SEO در صفحه: این SEO بر روی محتوایی که در واقع در صفحات سایت است و نحوه بهینه سازی آن برای افزایش رتبه وب سایت برای کلمات کلیدی خاص تمرکز دارد.

SEO خارج از صفحه: این SEO بر روی پیوندهایی است که از دیگر نقاط اینترنت به وب سایت هدایت می شوند. تعداد بک لینک های سایت از منابع معتبر به شما کمک می کند با الگوریتم های جستجو اعتماد کنید.

سئو فنی: این سئو بر روی ساختار باطن وب سایت مانند کد سایت متمرکز است. گوگل به همان اندازه که به محتوا اهمیت می دهد به تنظیمات فنی نیز اهمیت می دهد ، بنابراین این موقعیت برای رتبه بندی مهم است.

به خاطر داشته باشید که هر مشاغل دارای اهداف مختلفی است ، بنابراین کار SEO است که صنعت خود را بررسی کند ، مشخص کند مخاطبان آنها به چه چیزی اهمیت می دهند و استراتژی ای را تدوین می کنند که آنچه را که به دنبال آنها هستند به آنها ارائه دهد.

 

در زیر ما چند مرحله را که می توانید برای اطمینان از اینکه استراتژی SEO شما را برای رسیدن به موفقیت تنظیم می کند برداریم.

 

استراتژی محتوای SEO

لیستی از موضوعات را تهیه کنید.

بر اساس این عناوین لیستی از کلمات کلیدی دم بلند تهیه کنید.

برای هر موضوع صفحه ایجاد کنید.

راه اندازی یک وبلاگ

یک برنامه ثابت وبلاگ نویسی ایجاد کنید.

یک طرح لینک سازی ایجاد کنید.

قبل از بارگذاری پرونده های رسانه ای در سایت خود ، آنها را فشرده کنید.

در مورد اخبار سئو و بهترین روش ها به روز باشید.

موفقیت محتوای خود را اندازه گیری و پیگیری کنید.

  1. لیستی از موضوعات تهیه کنید.

کلمات کلیدی در قلب سئو سایت اصفهان می شوند ، اما آنها دیگر اولین قدم برای دستیابی به رشد ارگانیک نیستند. در عوض ، اولین قدم تهیه لیستی از موضوعاتی است که دوست دارید محتوای شما به آنها بپردازد.

 

برای شروع ، لیستی از حدود 10 کلمه و اصطلاح مرتبط با محصول یا خدمات خود تهیه کنید. برای تحقیق در مورد این کلمات ، شناسایی حجم جستجوی آنها و ایجاد تغییرات متناسب برای تجارت خود ، از یک ابزار SEO (ابزار کلمات کلیدی Google ، Ahrefs ، SEMRush یا GrowthBar ) استفاده کنید.

 

با این کار ، شما این عناوین را با کلمات کلیدی محبوب کوتاه دم مرتبط می کنید ، اماشما پست های منفرد وبلاگ را به این کلمات کلیدی اختصاص نمی دهید. بیایید با استفاده از تصویر زیر مثالی از این فرآیند را مرور کنیم.

 

بیایید بگوییم یک فردی میخواهد دررابطه با استخر محتوا بنویسد “استخرهای فایبرگلاس” است که ماهانه 110،000 جستجو انجام می دهد. این کلمه کلیدی دم کوتاه می تواند موضوع اصلی ایجاد محتوای آنها باشد ، اما کسب و کار همچنین باید مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط را برای گنجاندن در محتوای آنها شناسایی کند. به عنوان مثال ، آنها می توانند از “قیمت استخر فایبرگلاس” یا “هزینه استخر فایبرگلاس” برای دستیابی به رتبه بندی اضافی برای کلمه کلیدی استخرهای فایبرگلاس استفاده کنند.

 

با استفاده از حجم جستجو و رقابت به عنوان اندازه گیری خود ، می توانید لیستی از 10-15 کلمه کلیدی دم کوتاه ایجاد کنید که مربوط به تجارت شما هستند و توسط مخاطبان هدف شما جستجو می شوند. سپس ، این لیست را بر اساس حجم ماهانه جستجو رتبه بندی کنید.هر یک از کلمات کلیدی که شناسایی کرده اید ستون نامیده می شوند ، و آنها به عنوان پشتیبانی اصلی برای یک خوشه بزرگتر از کلمات کلیدی دم بلند عمل می کنند ، که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

 

  1. بر اساس این عناوین لیستی از کلمات کلیدی دم بلند تهیه کنید.

در طی این مرحله ، صفحات خود را برای کلمات کلیدی خاص بهینه می کنید. برای هر ستونی که شناسایی کرده اید ، از ابزار کلمه کلیدی خود برای شناسایی پنج تا 10 کلمه کلیدی دم بلند استفاده کنید که بیشتر در کلمه کلیدی موضوع اصلی فرو می روند.

 

به عنوان مثال ، من به طور منظم در مورد SEO محتوا ایجاد می کنیم ، اما دشوار است که رتبه بندی خوبی در Google برای چنین موضوع محبوب فقط با این مخفف داشته باشید. من همچنین به ایجاد چندین صفحه که همه آنها دقیقاً همان کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند – و بالقوه SERP های مشابه ، با محتوای خود رقابت می کنم. بنابراین ، من همچنین در مورد انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو ، ایجاد یک استراتژی SEO (که هم اکنون می خوانید) و سایر موضوعات فرعی در چتر SEO محتوا ایجاد می کنیم.

 

این به مشاغل کمک می کند افرادی را که دارای علایق و نگرانی های مختلف هستند جذب کنند – و در نهایت برای افراد علاقه مند به آنچه شما ارائه می دهید ، نقاط ورود بیشتری ایجاد کنید.

 

از کلمات کلیدی دم دراز خود برای ایجاد پست های وبلاگ یا صفحات وب استفاده کنید که موضوعات خاص را در بخش های مختلف  انتخاب کرده اید توضیح دهد. با هم ، تمام کلمات کلیدی دم دراز شما یک خوشه در اطراف یک موضوع بزرگ ایجاد می کنند. الگوریتم های موتور جستجو به ارتباط بین خوشه ها برای اتصال کاربران با اطلاعاتی که آنها جستجو می کنند بستگی دارد.

 

 

به این روش فکر کنید: هرچه محتوای شما بیشتر مشخص باشد ، نیازهای مخاطب شما نیز بیشتر می شود و احتمال اینکه این ترافیک را به مشتری هدف تبدیل کنید بیشتر است. گوگل به این طریق در وب سایت هایی که خزنده های آن درحال ایندکس هستندد ارزش بیشتری میدهد – صفحاتی که به کارهای داخلی یک موضوع کلی می پردازند به عنوان بهترین پاسخ برای پرسش یک شخص شناخته می شوند و رتبه بالاتری خواهند داشت.

 

  1. برای هر موضوع صفحه ایجاد کنید.

وقتی نوبت به وب سایت ها و رتبه بندی در موتورهای جستجو می رسد ، تلاش برای رتبه بندی یک صفحه برای تعدادی کلمه کلیدی غیرممکن است. اما ، اینجا مکانی است که باید این کار انجام شود.

 

از مباحث و بخشهایی که به دست آوردید برای ایجاد صفحه یا پستی استفاده کنید که با استفاده از کلمات کلیدی دم درازی که برای هر بخش در هرمرحله ایجاد کرده اید ، نمای کلی در مورد موضوع داشته باشید. این صفحات ستون اساساً می تواند یک جدول مطالب باشد ، جایی که شما توضیحات مربوط به موضوع اصلی را ارائه می دهید ، و خوانندگان را در مورد موضوعات فرعی که در سایر پست ها توضیح می دهید ، خلاصه می کنید.

 

در نهایت ، تعداد موضوعاتی که برای آنها صفحات به صورت ستونی شکل ایجاد کرده ایدد باید با نیازهای تجاری شما مطابقت داشته باشد ، مانند تعداد محصولات و پیشنهادهای شما. با این کار مشتری ویا مشتری های شما می توانند شما را در موتورهای جستجو بدون توجه به اینکه از چه کلمات کلیدی استفاده می کننید ، بسیار راحت ترشماراپیداکنند.

 

4- یک وبلاگ راه اندازی کنید.

وبلاگ نویسی می تواند یک روش باورنکردنی برای رتبه بندی کلمات کلیدی و درگیر کردن کاربران وب سایت شما باشد. به هر حال ، هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید و یک فرصت اضافی برای رتبه بندی در SERP ها است. اگر تجارت شما از قبل وبلاگ ندارد ، ایجاد یک وبلاگ را در نظر بگیرید.

 

هنگام نوشتن هر پست وبلاگ و گسترش موارد مربوط به خود ،برای استراتژی سئو باید سه کار انجام دهید:

 

بیش از سه یا چهار بار کل کلمه کلیدی دم دراز خود را در کل صفحه وارد نکنید زیرا Google مطابقت دقیق کلمات کلیدی را مانند گذشته در نظر نمی گیرد. در حقیقت ، بسیاری از موارد کلمه کلیدی شما می تواند پرچم قرمز موتورهای جستجو باشد که شما برای به دست آوردن رتبه بندی کلید واژه خود را پر می کنید و آنها شما را به این دلیل جریمه می کنند.

دوم ، همیشه به صفحهات ستونی شکلی که برای موضوعات خود ایجاد کرده اید پیوند دهید. شما می توانید این کار را به صورت برچسب در سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) یا به عنوان متن اصلی لنگر در متن مقاله انجام دهید.

پس از انتشار هر پست وبلاگ ، به آن در صفحه ستون اصلی پیوند دهید که از زیرمجموعه پشتیبانی می کند. با اتصال ستون و خوشه به این روش ، به Google می گویید که رابطه ای بین کلمه کلیدی دم طولانی و مبحث اصلی وجود دارد که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید.

5- یک برنامه ثابت وبلاگ نویسی ایجاد کنید.

هر پست وبلاگ یا صفحه وب شما ایجاد نمی کند لزوماً به یک خوشه موضوع تعلق داشته باشد. همچنین نوشتن در مورد موضوعات مماس که مشتریان شما به آنها اهمیت می دهند ارزش زیادی دارد ودر استراتژی سئو شماتاثیر گذار است

 

با توجه به این نکته ، حداقل هفته ای یک بار وبلاگ نویسی کنید. به یاد داشته باشید ، شما در وهله اول برای مخاطبان خود وبلاگ نویسی می کنید ، نه موتورهای جستجو ، بنابراین بازار هدف خود را مطالعه کنید و درباره مواردی که آنها به آنها علاقه دارند بنویسید.

 

ایجاد یک استراتژی محتوا برای ثابت ماندن و تمرکز روی اهداف خود ممکن است مفید باشد.

 

6.یک طرح لینک سازی ایجاد کنید.

مدل واستراتژی سئو موضوع ، راه پیشرفت شما در سئو است ، اما تنها راه ایجاد رتبه بندی بالاتر در محتوای وب سایت شما پس از ایجاد آن نیست.

 

در حالی که پنج مرحله اول ما به SEO داخلی اختصاص داشت ، ایجاد لینک هدف اصلی SEO خارج از صفحه است. ایجاد لینک (Link-Building) فرآیندی است برای جذب لینک های ورودی (که بک لینک نیز نامیده می شوند) به وب سایت شما از طریق منابع دیگر در اینترنت. به عنوان یک قاعده کلی ، سایت های دارای اعتبار بیشتر که به محتوای شما پیوند می خورند تأثیر قابل توجهی در رتبه بندی شما دارند.

 

مدتی را به فکر کردن در رابطه با استراتژی خود اختصاص دهید ، تمام روشهای مختلفی که می توانید پیوندهای ورودی را به خود جلب کنید. شاید شما در ازای دریافت پیوند به سایت های خود با اشتراک لینک با مشاغل محلی شروع کنید ، یا چند پست وبلاگ بنویسید و آنها را در سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید برای فرصت های وبلاگ نویسی مهمان به سایر وبلاگ ها مراجعه کنید که از طریق آنها می توانید به وب سایت خود پیوند دهید.

 

7.فایل های رسانه ای را قبل از بارگذاری در سایت خود فشرده کنید.

این یک مرحله کوچک اما مهم در روند جستجوگرها است ، به ویژه برای بهینه سازی تلفن همراه.

 

با رشد استراتژی سئو در وبلاگ یا وب سایت شما ، بدون شک تصاویر ، فیلم ها و رسانه های مرتبط بیشتری برای پشتیبانی از مطالب خود خواهید داشت. این دارایی های بصری به شما کمک می کند تا توجه بازدیدکنندگان شما را حفظ کند ، اما به راحتی می توان فراموش کرد که این پرونده ها می توانند بسیار بزرگ باشند. از آنجا که سرعت صفحه یک فاکتور مهم در رتبه بندی است ، مهم است که اندازه پرونده های رسانه ای که در سایت خود بارگذاری می کنید را کنترل کنید.

 

هرچه اندازه پرونده بزرگتر باشد ، ارائه یک وب سایت برای مرورگر اینترنت دشوارتر است. همچنین بارگیری این تصاویر برای مرورگرهای تلفن همراه دشوارتر است ، زیرا پهنای باند دستگاه های آنها بسیار کم است. بنابراین ، هرچه اندازه پرونده کمتر باشد ، سرعت بارگیری وب سایت شما سریعتر خواهد بود. اما ، چگونه تصاویر را فشرده می کنید و کیفیت را حفظ می کنید؟

 

 

لازم است قبل از بارگذاری تصاویر ، فیلم ها و فایلهای گرافیکی ، از یک ابزار فشرده سازی برای کاهش اندازه پرونده استفاده کنید. سایتهایی مانند TinyPNG تصاویر را به صورت فشرده فشرده می کنند ، در حالی که Squoosh گوگل می تواند پرونده های تصویر را در اندازه های میکروسکوپی کوچک کنداین باعث تکمیل استراتژی سئو شما می شود. با این وجود فشرده سازی رسانه خود را انتخاب می کنید ، نگه داشتن فایلها در محدوده کیلوبایت (KB) یک قانون اساسی است.

 

می توانید با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل وب دلخواه خود ، ترافیک ارگانیک را کنترل کنید یا داشبورد خود را با استفاده از Excel یا Google Sheets ایجاد کنید. همچنین ، ردیابی صفحات ایندکس شده ، تبدیل ها ، ROI و رتبه بندی شما در SERP می تواند به شما در شناخت موفقیت و همچنین شناسایی زمینه های فرصت کمک کند.

 

فرآیند جستجوگرها

هنگامی که استراتژی سئو خود را ایجاد کردید ، باید فرایندی را نیز برای ادامه بهینه سازی برای کلمات کلیدی جدید و توسعه هدف جستجو ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید.

 

  1. مطالب خود را از نظر تاریخی بهینه کنید.

هر ماه زمانی را برای بروزرسانی پست های وبلاگ قدیمی با اطلاعات جدید و به روز اختصاص دهید تا رتبه بندی در SERP ها ادامه یابدتا استراتژی سئو شما تکمیل شود. همچنین می توانید از این زمان برای افزودن بهترین روشهای جستجوگر SEO که در ابتدا به آنها پرداخته نشده است استفاده کنید ،

 

  1. به دنبال تغییر کلمات کلیدی و قصد جستجوی جدید باشید.

پس از چند ماه ، نحوه رتبه بندی پست های وبلاگ خود و رتبه بندی کلمات کلیدی را پیگیری کنید. این می تواند به شما کمک کند عنوان های فرعی را تنظیم کرده و کپی کنید تا از هدف جستجوی جدیدی که ممکن است مخاطب شما به آن علاقه داشته باشد استفاده کنید.واستراتژی سئو خودرابهبود دهید

 

3- ارزش ویرایشی بیشتری به محتوای قدیمی خود اضافه کنید.

بعضی اوقات ، متوجه می شوید که یک پست کاملاً قدیمی است. در این ااستراتژی سئو وسناریو ، شما باید فراتر از میانگین به روزرسانی تاریخی سئو باشید و یک تازه سازی کامل به آن بدهید. می توانید این کار را با به روزرسانی اطلاعات و آمارهای قدیمی ، ترکیب بخش های جدید برای عمق بیشتر و افزودن نقل قول ها یا داده های اصلی انجام دهید تا بازدید بیشتری برای ارجاع به پست ارسال شود.

 

  1. یک برنامه محتوای ماهانه ایجاد کنید.

برای همراهی با استراتژی سئو خود ، ایجاد و اصلاح برنامه محتوای ماهانه می تواند مفید باشد. می توانید آن را در یک صفحه گسترده قرار دهید و تیم های شما می توانند بر اساس آن ردیابی کنند. لیست زیر مثالی از برنامه محتوای ماهانه محتوا است که مراحل بالا را در نظر می گیرد.

 

ایده های ارسال وبلاگ که از کلمات کلیدی فرصت طلب استفاده می کنند.

پست های وبلاگ را که می توانند به روز شوند یا تازه شوند ، شناسایی کنید.

سایر فرصت های جستجوگرها ، مانند تعطیلات را شناسایی کنید.

ایده های محتوا را در گزارش Search Insights لیست کنید.

محتوا را به تیم خود اختصاص دهید.

پیشرفت را در پایان هر ماه پیگیری کنید.

با داشتن یک برنامه SEO ماهانه مانند طرح بالا ، به علاوه یک سند ردیابی مانند گزارش بینش جستجو ، می توانید یک استراتژی کارآمد SEO را ایجاد و اجرا کنید. همچنین می توانید مباحث مربوط به میوه های کم آویز را شناسایی کرده و از آنها برای بحث در مورد صنعت خود استفاده کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0