ارتباط بین رابط کاربری وسئو فنی سایت قسمت اول

[vc_row][vc_column][vc_column_text]سلام عرض میکنم خدمت همکاران عزیز وبسایت پارسیان اندیش در این مقاله می خواهم به شما بگویم که ارتباط بین رابط کاربری وسئو فنی وبسایت چیست وچگونه می توان آن رابهبود داد پس در ادامه همراه باشید

اگر سایت شما در اولین بازدید کاربران را ناامید کند ، آنها احتمالاً آن را ترک می کنند و برای همیشه از بین می روند. متناوباً ، اگر بازدیدکنندگان در نگاه اول عاشق وب سایت شما شوند ، این احتمال وجود دارد که در نهایت به مشتری تبدیل شوند.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله سئو سایت در اصفهان مراجعه کنید

سوال این است که ، چگونه می توان کاربران را وادار به پرستش وب سایت شما از اولین کلیک کرد؟

 

ما معتقدیم که حداقل چهار مورد برای این مورد لازم است:

 

طراحی جذاب بصری.

سرعت بارگیری سریع

صفحات سریع

مطالب مرتبط

از آنجا که در حال حاضر مقالاتی درباره طراحی بصری ، طراحی سایت اصفهان و محتوای مربوطه داریم ، این بار می خواهیم روی پاسخگویی صفحه تمرکز کنیم.

 

همانطور که احتمالاً می دانید ، Google در شرف به روزرسانی Core Web Vital است. به راحتی ، پاسخگویی صفحه تمرکز اصلی در اولین ورودی تأخیر ورودی است.

 

 

تأخیر ورودی اول چیست.

چرا برای رتبه بندی و تبدیل بسیار مهم است.

نحوه اندازه گیری تأخیر ورودی اول در صفحات وب سایت خود.

چگونه نمره صفحات خود را برای این معیار بهبود دهیم.

امیدوارم که این اطلاعات به شما کمک کند صفحات خود را سریع پاسخ دهید و اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما اولین تأثیرگذاری خوبی را ایجاد می کند

تأخیر ورودی اول چیست و چرا در رابط کاربری مهم است

تأخیر ورودی اول (FID) یک معیار اصلی هسته وب است که نشان دهنده پاسخگویی یک صفحه است. FID زمان اولین تعامل کاربر با یک صفحه تا زمانی که مرورگر می تواند به تعامل او پاسخ دهد را اندازه گیری می کند.

 

اگر صفحه شما در 100 میلی ثانیه یا کمتر به ورودی کاربر پاسخ دهد ، تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد. اگر بیش از 300 میلی ثانیه طول بکشد ، یک صفحه به عنوان لگی شناخته می شود.

 

چرا تأخیر ورودی اول در رابط کاربری مهم است؟

 

صفحاتی که خیلی آهسته پاسخ می دهند کاربران را از خود دور می کنند.

وقتی بازدید کننده ای با صفحه شما ارتباط برقرار می کند ، انتظار دارد بلافاصله پاسخ دهد. و اگر ظرف 100 میلی ثانیه پاسخ دهد ، هیچ تأخیری متوجه نمی شوند.

در سال 1993 ، یاكوب نیلسن كتاب مهندسی قابلیت استفاده خود را منتشر كرد و در آنجا موارد زیر را بیان كرد:

“0،1 ثانیه در مورد حد احساس کاربر برای این است که سیستم بلافاصله واکنش نشان می دهد ، به این معنی که بازخورد خاصی به جز نمایش نتیجه لازم نیست.”

 

به نظر می رسد گوگل در معیار تأخیر ورودی اول خود تاخیر 100 میلی ثانیه ای را به عنوان یک استاندارد کیفیت در نظر گرفته است.

 

اما چه اتفاقی می افتد که یک صفحه پاسخ بیشتری می دهد؟

 

اگر واکنش یک صفحه نسبت به ورودی کاربر بسیار طولانی شود ، یا اینکه هیچ واکنشی نشان ندهد ، ممکن است یک بازدید کننده صبر خود را از دست بدهد و وب سایت شما را ترک کند. به این ترتیب مشتری بالقوه خود را از دست خواهید داد. علاوه بر این ، اکنون مشخص شده است که Google از معیارهای رابط کاربری برای رتبه بندی صفحات استفاده می کند ، بنابراین زمان های کند FID ممکن است منجر به کاهش رتبه بندی و در نتیجه افت ترافیکی آلی شود.

 

به همین دلیل است که باید صفحات خود را در سریعترین زمان ممکن پاسخ دهید. اما قبل از هر اقدامی ، باید نمره FID خود را اندازه بگیرید. طبق مطالعه اخیر SearchMetrics ، تنها 4٪ دامنه ها نمره Core Web Vital خوب را بدست می آورند. شاید وب سایت شما یکی از آنها باشد؟ بیایید بررسی کنیم

 

نحوه اندازه گیری رابط کاربری

چندین ابزار برای اندازه گیری تأخیر ورودی اول وجود دارد:

 

بینش PageSpeed.

گزارش تجربه کاربر Chrome.

افزونه Chrome Vital Chrome.

گزارش Core Web Vital در Search Console.

کتابخانه جاوا اسکریپت Vital Web.

Test PageSpeed ​​Insights Test یکی از سریعترین روشهاست. علاوه بر این ، نیازی به نصب ندارد ، بنابراین اجازه دهید از آن برای اندازه گیری نمره FID استفاده کنیم. تمام کاری که ما باید انجام دهیم این است که URL یک وب سایت را در قسمت مربوطه وارد کرده و روی “Analyze” کلیک کنیم.

 

در اینجا نحوه شکل گیری نتایج نشان داده شده است:

 

وب هسته های اصلی در PageSpeed ​​Insights

 

توجه به این نکته مهم است که تأخیر ورودی اول معیار درست است و برای اندازه گیری به یک کاربر واقعی احتیاج دارد. برخی از بازدیدکنندگان ممکن است اولین تعامل را با یک صفحه در هنگام مشغول بودن موضوع اصلی شروع کنند ، در حالی که ممکن است برخی دیگر در هنگام بیکار بودن موضوع اصلی با یکدیگر تعامل داشته باشند. بنابراین تأخیر برای هر کاربر متفاوت خواهد بود.

 

همانطور که در تصویر می بینید ، وب سایت ما ارزیابی Core Web Vital را قبول نکرد. توزیع مقادیر FID را بدست آوردیم: 70٪ کاربران با تأخیر زیر 100 میلی ثانیه ، 23٪ با تأخیر از 100 تا 300 میلی ثانیه و 7٪ با تأخیر بالای 300 میلی ثانیه مواجه خواهند شد. میانگین FID ما 149 میلی ثانیه است ، به این معنی که ما باید در سایت خود پیشرفت کنیم.

 

اگرچه ایجاد تأخیر برای هر کاربر به زیر 100 میلی ثانیه غیرممکن است ، اما ما همچنان باید تلاش کنیم تا آنجا که می توانیم آن را کاهش دهیم. برای درک نحوه انجام این کار ، باید یاد بگیریم که چه عواملی باعث تأخیر طولانی ورودی اول می شود.

 

چه عواملی باعث تأخیر طولانی در رابط کاربری می شود

تأخیر ورودی اول طولانی باعث ناامیدی کاربران می شود

 

وقتی از هر وب سایتی در اینترنت بازدید می کنید ، مرورگر شما شروع به ارائه آن می کند و کد آن را به یک رابط کاربری مناسب داشته باشد. موضوع اصلی جایی است که فرآیند ارائه انجام می شود. HTML  را تجزیه می کند ، DOM را می سازد ، CSS را تجزیه می کند ، سبک های مشخص شده را اعمال می کند و JavaScript را تجزیه ، ارزیابی و اجرا می کند. موضوع اصلی نیز دوباره است

برای پردازش رویدادهای کاربر قابل حمایت است. با این حال ، وقتی مشغول انجام کار دیگری است ، نمی تواند رویدادهای کاربر را پردازش کند و به ورودی کاربر پاسخ دهد. بنابراین ، هرچه موضوع اصلی روی بعضی کارها بیشتر کار کند ، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا یک مرورگر واکنش نشان دهد در برابر تعامل کاربر.

 

در حالی که موضوع اصلی مشغول است ، رشته اصلی نمی تواند به ورودی کاربر پاسخ دهد

 

با توجه به اینکه کدهای CSS و JavaScript در بخشرابط کاربری جوابگو باشند ، می توان نتیجه گرفت که CSS و JavaScript سنگین دلیل اصلی تأخیر ورودی اول طولانی هستند. بنابراین ، برای اینکه صفحه شما سریعتر پاسخ دهد ، باید با بهینه سازی CSS و JavaScript کار اصلی موضوع را به حداقل برسانید. اطلاعات بیشتر در این مورد در پاراگرافهای بعدی

 

نحوه بهبود تأخیر ورودی اول

چندین کار وجود دارد که می توانید برای بهینه سازیرابط کاربری سایت انجام دهید.

 

  1. کارهای طولانی JavaScript را تقسیم کنید

 

یک کار طولانی وظیفه ای است که رشته اصلی را برای بیش از 50 میلی ثانیه اشغال می کند. وقتی مدت طولانی است که کارهای JS پس از فرود کاربر در صفحه اجرا می شود ، تا زمانی که این وظایف پردازش نشود ، یک مرورگر پاسخ نمی دهد. و اگر طی 100 میلی ثانیه پردازش نشوند ،رابط کاربری منجر به پاسخگویی ضعیف صفحه می شود. برای رفع این مشکل ، تقسیم وظایف طولانی JavaScript را به قطعات کوچک کد و بارگذاری کد غیر بحرانی در صورت تقاضا در نظر بگیرید.

 

اولین کاری که باید انجام دهید یافتن کارهای طولانی است. می توانید این کار را در Chrome DevTools انجام دهید.

 

کار طولانی در DevTools

 

پس از آن ، کارهای طولانی را به کارهای کوچک تقسیم کنید ، حداقل کدی را که برای تعاملی کردن صفحه خود لازم است ارسال کنید و سپس با اجرای بارگذاری تنبل ،رابط کاربری بقیه آن را به درخواست خود ارسال کنید. اکثر مرورگرهای مدرن از نحو واردات پویا پشتیبانی می کنند که اجازه ارسال کد را فقط در صورت نیاز می دهد.

 

به این ترتیب ، موضوع اصلی را بارگیری کرده و صفحه را سریعتر پاسخ می دهید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تقسیم کد و بارگذاری تنبل ، این راهنمای جامع را بخوانید.

 

  1. جاوا اسکریپت استفاده نشده را به تعویق بیندازید

 

ما می خواهیم دوباره بر این نکته تأکید کنیم: شما مجبور نیستید همه کد JavaScript را پس از ورود کاربر در صفحه خود ارسال کنید زیرا ممکن است به پاسخگویی صفحه شما آسیب برساند. درعوض ، جاوا اسکریپت استفاده نشده را پیدا کرده و به تعویق بیندازید.

 

با به تعویق انداختن پرونده های JS ، این منابع مسدود کننده رندر پس از ارائه مرورگر محتوای مورد نیاز برای تعامل با یک صفحه ، بارگیری می شوند. به این ترتیب ، زمان بارگذاری صفحه و همچنین تأخیر ورودی اول را بهبود می بخشید.

 

برای یافتن جاوا اسکریپت برای تأخیر ، می توانید از تب Coverage در Chrome DevTools استفاده کنید. این به شما نشان می دهد که چه مقدار کد در یک رابط کاربری تاثیر دارد

 

کد JS استفاده نشده در Coverage Tab

 

هنگامی که JS را برای تأخیر مشاهده کردید ، ویژگی defer را به آن اضافه کنید. به این ترتیب ، به یک مرورگر خواهید گفت که کدام پرونده ها را بارگذاری کنید تا زمان ارائه صفحه به تأخیر بیفتد.

 

  1. فقط در صورت لزوم پلی فیل را بارگیری کنید

 

Polyfills قطعه کدی است که برای ارائه عملکرد مدرن در مرورگرهای قدیمی طراحی شده است که بومی آن را پشتیبانی نمی کند. با اجرای آنها ، اطمینان حاصل می کنید که ویژگی های وب سایت شما بدون در نظر گرفتن نسخه مرورگر ، برای هر کاربری به درستی کار می کند.

 

با این حال ، این روش یک اشکال قابل توجه دارد: مرورگرهای جدیدتر حتی اگر نیازی به پر کردن ندارند نیز polyfills را بارگیری می کنند. بنابراین ، رشته اصلی زمان بیشتری را برای پردازش کد غیرضروری صرف می کند ، و در نتیجه تأخیر ورودی بیشتری ایجاد می شود. برای حل این مشکل ، شما باید polyfills را فقط به مرورگرهایی که به آنها نیاز دارند ارائه دهید.

 

روش های بی شماری برای بارگذاری پلی پر شدن در صورت تقاضا وجود دارد. به عنوان مثال ، ممکن است از polyfill.io ، Babel’s preset یا الگوی ماژول / nomodule استفاده کنید. هر گزینه مزایا و معایب خود را دارد ، بنابراین قبل از انتخاب هر راه حلی باید آنها را بسنجید.

 

4- JavaScript و CSS را کم کنید

 

Minification فرآیند حذف کاراکترهای غیرضروری از کد بدون تأثیر بر عملکرد آن است. با کوچک کردن کد جاوا اسکریپت و CSS ، آنرا سبک تر می کنید و تأخیر ورودی را کمی کاهش می دهید.

 

مینی فایرهای آنلاین زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند کار را به سرعت انجام دهید. از آنها برای کوچک کردن کد خود استفاده کنید و سپس کد موجود در وب سایت خود را با نسخه کوچک شده آن جایگزین کنید.

 

5- از یک وب کارگر استفاده کنید

 

کارگران وب می توانند JavaScript غیر UI را در یک زمینه پس زمینه اجرا کنند. اسکریپت هایی که در یک موضوع دیگر پردازش می شوند ، موضوع اصلی را مسدود نمی کنند و آن را قادر می سازد تا به ورودی کاربر پاسخ دهد. بنابراین ، با پیاده سازی یک وب کارگر ، نمرات تأخیر ورودی اول خود را بهبود می بخشید.

 

Google برای سهولت استفاده از وب کارگران ، کتابخانه های زیر را توصیه می کند:

 

ComLink

محل کار

کار کردن

نتیجه

به روزرسانی Core Web Vital در حال آمدن است ، بنابراین هرچه زودتر شروع به بهینه سازی آن کنید. برای بهبود نمره تأخیر ورودی اول خود و اطمینان از ایجاد اولین تأثیرگذاری در وب سایت ، بهترین روشهای توصیف شده در بالا را پیاده سازی کنید.

 

ضمن بهبود FID ، سایر معیارهای پاسخگویی مانند Time To Interactive (TTI) و Time Blocking Total (TBT) را فراموش نکنید. TTI  می تواند به شما بگوید که سایت شما با چه سرعتی تعاملی کامل می شود ، در حالی که TBT مدت زمان مسدود شدن پاسخ به ورودی کاربر را نشان می دهد. همچنین بهبود امتیازات TTI و TBT منجر به تجربه کاربری بهتری می شود که ممکن است منجر به تبدیل بیشتر شود.

 

با استفاده از ابزار RankActive’s Lighthouse می توانید امتیازات TTI و TBT خود را بررسی کنید.

 

TBT و TTI در RankActive

 

همچنین نکات ارزشمندی در مورد بهبود این متری ها به شما ارائه می دهد

با استفاده از این ابزار می توانید وب سایت خود را از چند منظر تجزیه و تحلیل کرده و برای به روزرسانی Core Web Vital آماده شوید.امید وارم که از این مقاله واطلاعت آن لذت برده باشید همچنین اگر از این ابزار ها وروش ها استفاده کرده اید حتما تجربیات خود را با بنده در میان بگذارید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0