آموزش استفاده صحیح از تگ های هدینگ در وبسایت

تگ هدینگ

آموزش استفاده صحیح از تگ های هدینگ

من دانیال کاظمی هستم از وبسایت پارسان اندیش امروز و در اینجا می خواهم در رابطه با تگ های هدینگ ونیز اهمیت آنها با شما صحبت کنم همانطور که میدانید در دنیای سئو و طراحی سایت موارد ریز و ویژه ای وجود دارند که باید به آنها اهمیت داده شود یکی از این موارد استفاده صحیح از تگ های هدینگ در سئو سایت و صفحه اصلی وبسایت است.

تگ هدینگ چیست؟

تگ های هدینگ معمولا تگ های هستند که در زبان html کاربرد دارند و توسط این زبان شناخته می شوند وبرای نشان دادن  کم اهمیت بودن ویا پر اهمیت بودن عناوین به کار می روند توجه کنید که عنوان ها با تایتل ها متفاوت اند.برای کسب مطالب دیگر در این زمینه به مقاله سئو سایت در اصفهان مراجعه کنید.

تگ های هدینگ به چند بخش تقسیم بندی می شوند؟

معمولا تگ های هدینگ به شش بخش اصلی تقسیم بندی می شوند که در زبان html به شکل h1,h2.h3.h4.h5.h6 نوشته می شوند در این نوع قرار داد تگ h1 بیشترین اهمیت رادارد وتگ h6 کمترین اهمیت  طراحی سایت اصفهان را دارد یعنی عناوینی که با تگ h1 نوشته می شوند معمولا عناوین پربازدید و با خوانش بالا هستند اما تگ هایی که با h6  نوشته می شوند کمترین اهمیت رابرای خود دارند و معمولا در تیتر ها وجاهایی استفاده می شوند که از نظر نویسنده ونیز کاربر آن تیتر ویا پاراگراف اهمیت بسیار پایینی را دارد.

کاربرد تگ هدینگ h1 چیست؟

همانطور که قبلا هم گفتم کاربرد این تگ بیتر در تیتر های با اهمیت بالا است مثلا درهمین مقاله سر تیتر این مقاله h1  است ویا اگر قبلا شما روزنامه خوانده باشید متوجه می شوید که معمولا اخبار مهم ویا پراهمیت ویا داغ با h1 ویا تیتر بلد ودرشت نوشته شده اند همچنین اگر به صفحات سایت های خبرگزاری دقت کرده باشید معمولا آنها به اخبار داغ و پراهمیت شان که معمولا در صفحه اصلی هم است تیتر بلد با تگ h1  داده اند.

کاربرد تگ هدینگ h2  چیست؟

این تگ خودش زیر مجموعه وزیر دسته تگ h1 قرار میگیرد.یعنی اگر یک عنوان باتگ h1 نوشته باشید شما میتوانید چندین عنوان وزیر دسته ویا زیر مجموعه با تگ h2 برای آن قرار دهید.همچنین اگر درمقالات ویا محتواهای خود دارید به یک تیتر تگ h2  میدهید باید حواستان باشد که قبلا حتما یک عنوان ویا تیتر با تگ h1 نوشته باشید که اگر این کار رانکرده باشید وبعدا بخواهید این کار رابکنید هم از لحاظ سئو وهم از لحاظ اصول نگارشی در محتوانویسی به مشکل بر میخورید همان روزنامه ویا پایگاه خبری رادر نظر بگیرد که این کار را کرده باشد و مثلا به مقاله کرونا چیست تگ h2 داده باشد وبه تگ یک مقاله بی اهمیت تگ  h1 داده باشد در این صورت کسی به آن مقاله اولی نگاه هم نمیکند وهمه مقاله دومی را در صفحه اصلی ویا دسته بندی ها می خوانند.

کاربرد تگ هدینگ h3 چیست؟

این تگ زیر دسته تگ  h2 بوده ونسبت به تگ h1 دارای دو پله اهمیت کمتر است از این تگ در عناوین وزیر دسته هایی استفاده می شوند که زیر مجموعه تگ h2  هستند وبرای h2 اهمیت ایجاد می کنند در واقع این مورد مثل رعایت کردن سلسه مراتب در یک شرکت بزرگ طراحی سایت است که مدیر عامل در صدر قرار دارد و مدیر پروژه در قیمت دوم وسپس افرادی که برای مدیر پروژه کار می کنند در جایگاه سوم هستند همچنین اگر به طور مثال بخواهم بگویم باید در مقاله نویسی وعنوان نویسی دریک روزنامه ویا وبسایت خبری این ها معمولا عناوین کوچکی هستند که در آن مقالات پر اهمیت و عناوین با تایتل h2 قرار دارند.

نکته مهم: تگ h1 اگر در یک متن نوشته شد آن متن به صورت درشتر نسبت به بقیه متون در صفحه نمایش داده می شود.

همانطور که در بالا به آن اشاره شد با افزایش فونت اندیس  h در متن آن محتوا ویا تایتل اختصاصی تر می شود.این دسته بندی برای رباط های گوگل ونیز خوانندگان وبسایت ونز خود نگارنده یک نکته مثبت است.

ترتیب قرار گیری تگ هیدینگ در متن چگونه است؟

همانطور که قبلا در این مقاله هم اشاره شد تگ های هدینگ به ترتیب از h1 شروع می شوند اما این به آن معنا نیست که شما حتما باید این سلسله مراتب را اجراکنید شما بسته به نیاز تان ونیز طول محتوا ی تولید شده می توانید از تگ ها در وبسایت ومقاله تان استفاده کنید.معمولا اکثر افراد برای خوانایی بیشتر همان ترتیبی را به اجرا می گذارند که بهتان گفتم.

چرا باید از تگ های هدینگ در محتوای خود استفاده کنیم؟

خب در جواب باید به شما بگویم که استفاده از این تگ ها به شما این اجازه را می دهد تا سه مزیت برای وبسایت تان اجرا کنید

  1. ربات گوگل تفسیر بهتری هنگام خزش از وبسایت تان خواهند داشت
  2. اگر شما با هوشمندی کامل کلمات کلیدی تان را در محتوا جایگزاری کنید تاثیر مثبت آن رادر سئو می بینید
  3. بازدید کنند گان صفحات شما دچار یکنواختی و خستگی دید نمی شوند وخیلی ساده می توانند تمرکز خود را به تیتری که می خواهند معطوف کنند.
  4. نویسنده ی متن که متن شما را نوشته است با تمرکز بهتری می تواند روی محتوا داشته باشد و بهتر آن را مدیریت کند.

آیا محدودیتی در استفاده از تگ هدینگ وجود دارد؟

جواب خیر است شما هر چند بار که بخواهید می توانید از تگ های هدینگ استفاده کنید فقط نباید در استفاده کردن از یک تگ در عناوین زیاده روی کنید بلکه حتما باید از تگ های زیر مجموعه وکوچکتر هم استفاده کنید وبرای یک عنوان با چندین زیر دسته حتما از تگ های دیگر هم استفاده کنید. ربات های گوگل قادر به خزش در محتوای شما هستند واول از همه از تگ h1 عبور می کنند تا به تگ h6  برسند. در مورد تگ های h2 تاh6  هیچ محدودیتی وجود ندارد وفقط شما باید مواظب تگ h1 باشید که زیاد تکرار نشود ودر یک مقاله بیش از یک بار از آن استفاده نکنید همچنین در صفحه اصلی وبسایت تان هم از این تگ بیشتر از یک بار استفاده نکنید ولی می توانید در صفحه اصلی تان از تگ h2 استفاده کنید.

نکته مهم در رابطه با تگ هدینگ

از این تگ ها همه جا می توانید استفاده کنید اما از تگ h1  یک بار استفاده کنیداز یک تگ بیش از حد استفاده نکنید .برای تگ های با اهمیت بالا اگر می توانید زیر مجموعه وتگ های کوچکتر هم استفاده کنید اگر ورد پرس کار هستید حتما از افزونه یوآست سئو در هنگام نوشتن محتوای تان استفاده کنی. حتما سعی کنید که کلمات کلیدی تان رادر تیتر ها یتان قرار دهید. از عناوین شبیه به هم در یک متن ویا یک صفحه استفاده نکنید چون خطر کنیبالیزیشن یا هم نوع خواری به وجود می آید (برای اطلاع از این موضوع به صفحه Cannibalization  بروید.)در آخر باید به شما بگویم که به نکاتی که در این مقاله به شما گفته شد توجه کنید و حتما در هنگام تولید محتوا ونیز استفاده از تگ ها در مقاله تان به آن توجه کنید ممنون که تا پایان با بنده همراه بودید راستی زیر این محتوا بنویس که تجربه استفاده از این تگ هارا داشتی یا نه اگر داشتی به چه نکاتی رسیدی که هیج جا گفته نشده است.

0